Is dit een goede configuratie

Status
Niet open voor verdere reacties.

leukme05

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2009
Hallo,

Ik heb een nieuwe pc samengesteld om zelf te bouwen maar ik vraag me nu nog af is dit een goede combinatie:

CPU AMD FX-8350 4.00 GHz, Boxed
Moederbord Asrock ASRock 990FX Extreme4
Voeding Cooler Master Silent Pro M2 1000 Watt
HDD Seagate Barracuda 1 TB, 7200 Rpm, 64 MB, Bulk
RAM geheugen Kingston HyperX Beast 16 GB 2400 Mhz
ROM station LG GH24NS95 S-ATA, Bulk, Zwart
Videokaart EVGA GeForce GTX 680 Super Clocked

Als iemand met iets meer verstand van zaken hier tijd voor heeft zou ik dat fijn vinden

Alvast bedankt

Mvg,
Sander

Iedereen zal hierover een andere mening hebben, maar met mijn ervaring:
CPU: prima keuze
Moederbord: Prima keuze, asrock zijn de "goedkopere" moederborden van asus, maar tegenwoordig van prima kwaliteit.
Voeding: 1000watt is nogal veel, ik denk dat je het prima afkunt met een 600Watt voeding.
HDD: Pak hiervoor een goed merk, de laatste serie barracuda, en dan vooral de 1TB en 2TB zie ik extreem vaak terugkomen. Daarnaast zijn ze luidruchtig. Kijk anders eens voor een Toshiba, Hitachi of Western-Digital hardeschijf (Pak geen Green schijven). Een 1TB WD Black-Edition zou een betere keuze zijn.
RAM: Prima keuze.
ROM: Prima keuze.
VGA: Prima keuze.

Het ligt er natuurlijk aan wat je er mee wilt gaan doen.
Daarnaast zou ik je aanraden om een SSD te overwegen als je een rappe pc wilt, en denk eens na over een Losse (stille) CPU Koeler.
De voeding zou ik altijd een zwakkere voor nemen, dit systeem gaat zeker geen 1000Watt nodig hebben.

neem een intel core i5 3570k met een asrock z77 extreame 4
de extreame 4 intel versie is hetzelfde maar kost 20 euro minder en de processor van intel kost 20 euro meer dus mobo+cpu kosten ze hetzelfde
dan zou ik voor intel gaan want die verbruikt minder stroom en bovendien heb je weinig aan een amd 8-core als er maar 2 games zijn meer dan 4 cores gebruiken
als je naar benchmarks hebt gekeken waar staat dat de amd beter is is het waarschijnlijk zo dat het testprogramma 8 cores ondersteund, maar er is geen enkele andere game die 8 cores ondersteunt

je mist nog een cooler en ik zou een videokaart nemen die 2 fans heeft andere maken erg veel herrie, Asus is een merk met heel goed overclockbare videokaarten en hele stille coolers erop
ook mis ik een kast en is het aan te raden om een SSD te nemen
als je wilt overclocken zou ik een 750watt voeding nemen een corsair TX750M is een mooie van hele goede kwaliteit, corsair is een A-merk coolermaster niet!

Laatst bewerkt:
Hallo Iedereen,

Bedankt voor jullie reacties ik zal dan een lagere voeding kopen en nog een goed koel systeem zoeken....

Groeten,
Sander

de silent pro serie van coolermaster is A-merk alleen de GX serie van Coolermaster is B-merk spul
die voeding is niet voor niks 80+ silver rated
echter heb je idd een beetje overdreven veel je zou het met dat systeem prima met een 650watter kunnen doen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan