is dit een goede cpu voor geluidsprocessing.?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ApeldoornFM

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 feb 2009
Heren & Dames,

Ik heb een internet radio stream en heb hier straks de softwarematige versie van breakaway opstaan!!, echter dit is een behoorlijke cpu killer , ik heb nu een oude p4 3 gig
maar die heeft er zeer veel moeite mee (buffert en stottert)

ik wil dus over stappen naar de Intel Core 2 Quad Q8200 / 2.33 GHz .

zijn er mensen die meer kijken op cpu's hebben en dus weten of deze sterk genog is?
er komt een socket775 atx board bij en 2x 2 gig ddr2 geheugen

graag hoor ik jullie info en adviezen

bijvoorbaad dank

Arjen

Je wil wel een intel of kan AMD ook?
en moet het een QUAD of DUAL core worden...

belangrijkste.. wat is je budget voor alleen de processor ?

hoi

de meeste goede ervaringen zijn voor mij echte voor intel
een amd sta ik voor open het gaat mij erom dat ik voor een betaalbare prijs
100 a 180 euro een krachtige cpu kunt hebben

quad schijnt beter te zijn??

Ik kan me niet voorstellen dat een P4 3Ghz geen radio-streams aankan.

Het probleem zal wel een andere oorzaak hebben!

een stream

kan de P4 ook zeer makkelijk aan dat is het probleem niet !!!
het gaat om de geluidsprocessing (breakaway genaamt) dat is een softwarematige geluidsprocessing die samen met de stream dan draait.

het breakaway vergt makkelijk 94% al van mijn P4 3 gig dan moeten er nog andere applicaties draaien zoals sam broadcast etc etc....

door dat dat breakaway zo'n cpu killer is zoek ik een betaalbare maar krachtige cdu
zowel AMD als een Intel

grt
Arjen

Kan ik me nog steeds niet voortellen....
Start de progjes eens op en plaats een screenshotje van je taakbeheer

het zou ook aan een virus kunnen liggen,
ik draai ook zo veel van dat soort programma's op m'n
AMD Athlon 64 X2 6000+ Dual Core / 3.1 Ghz

nooit vast lopers mee gehad...

Een kleine zoektocht leerde mij dat een 3.0ghz inderdaad erg krap bemeten is voor het programma.
Server-grade PC with solid state hard drive strongly recommended for on-air use.

Pentium 4 3.4 GHz CPU or faster. Intel Dual Core strongly recommended.

Operating system: Windows 2000 / XP / Vista (32 or 64-bit).

Clean, isolated Windows 2000 system recommended for on-air use.
Info

Ik kan nog nergens vinden of een Quad core volledig gebruikt kan worden door het programma, mocht dat niet zo zijn dan ben je misschien beter af met een Core2duo met een hogere kloksnelheid. (b.v. de E8600 / E8500)

[edit]
Mocht je je processor zou min mogelijk willen belasten (ik neem aan dat je geen solid state HDD gebruikt) dan is een RAID configuratie met EIGEN processor ook aan te raden.
Dat zou dus een losse RAID kaart inhouden (of een heel mooi server moederbord), de RAID mogelijkheden die op een standaard moederbord zitten worden in 99% van de gevallen door de CPU afgehandeld, dus extra belasting [/edit]

Laatst bewerkt:
kijk super bedankt

klopt mijn eiegen cpu (de 3.0 gig) dus loopt hij wel me maar zodra ik maar iets verander en hem evenlaat lopen stottert hij en buffert etc etc... ik heb gekeken voor een Intel Core 2 Quad Q8200 / 2.33 GHz ... kijk mocht het proggie geen quad ondersteuenen is het altijd iets voor de toekomst ! en een beedje over is nooit mis?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan