is dit een goede (game) pc?

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartje22

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2008
ik wou vragen of dit een goede game pc is en of er nog punten voor verbetering vatbaar zijn:

processor: Intel® Core™ 2 Quad Q6600 (ik heb gelezen dat een quad core voor de toekomst beter is omdat er dan veel meer spellen zijn die dit ondersteunen en het een dual core gaat overtreffen, is dit zo?)

moederbord: Abit Fatal1ty FP-IN9 SLI

video kaart: Asus EN8800GT/G/HTDP/512M

cpu koeler: Thermaltake Ruby Orb

voeding: Cooler Master Real Power M520 (of toch een 600 watt?)

behuizing: Antec Nine Hundred

dvd/branders drive: Sony NEC Optiarc AD-7200S (dvd+branden)
Sony NEC Optiarc DDU1615-0B (dvd)

RAM: Kingston ValueRAM 4 GB DDR2-800 Kit

Harddisk: Seagate Barracuda 7200.10 320gb

besturingssysteem: Microsoft Windows Vista Home Basic 64 bit

scherm, muis en toetsenbord heb ik al.

pc: €817,-
in elkaar laten zetten: € 55,- (kan ik zelf niet en doet het bedrijf waar ik deze pc heb samengesteld.)
TOTAAL: €872,-

Lijkt mij een leuke machine. Als je echt voornamelijk games speelt denk ik dat je weinig hoeft te veranderen. Als je er ook "serieuze" dingen mee doet, zou ik je de basis versie van Vista afraden.

Wat de toekomst betreft: tegen de tijd dat we zover zijn dat de games met 4 cores het best willen werken, denk jij waarschijnlijk al lang weer over een volgende PC. Een supersnelle duo zou m.i. thans een handiger keuze zijn.

ik zou voor een E8400 gaan
en 520 Watt is genoeg.
en als je problemen wil voorkomen neem dan een ander mobo
ik lees veel op internet dat je met Abit veel problemen kan krijgen met moederborden (Geen goeie biossen enz en geheugen problemen )
hetzelfde bij een vriend van mij
ik zou dus voor dit bordje gaan :
http://www.azerty.nl/8-89-14017/p5n-e-sli.html

Laatst bewerkt:
ja maar die wat uitgebreidere versies van vista zijn gelijk €100,- duurder (op die site tenminste)

Ja, en? Dat geldt denk ik voor alle producten die je kunt kopen; hoe beter / uitgebreider, hoe duurder ze worden.

Een kaal patatje is ook goedkoper dan een patatje met / pindasaus / speciaal / oorlog, alleen, wélke zou je het liefst willen hebben......

Laatst bewerkt:
Hoi,

Waarom dit moederbord; Abit Fatal1ty FP-IN9 SLI Ga je in de toekomst soms 2 videokaarten in SLI draaien? Zoniet, misschien kun je dan beter een mobo met de X38
of P35 chipset kiezen (X38 heeft de (mijn) voorkeur).

Groeten,
René

wat betreft het moederbord: zou ik ook voor een Asus p5k kunnen gaan of is de p5n beter?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan