Is dit een goede laptop voor filmpjesmontage

Status
Niet open voor verdere reacties.

KAREL123

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2008
Ik overweeg de Toshiba P300-13J aan te schaffen: Intel Core 2 Duo T5550 1830 MHz, 3072 MB intern geheugen, 17" scherm, 200 GB opslag en videokaart ATI Mobility Radeon HD 3470, 256 MB, tot 1024 MB gedeeld.
Ik heb dozen vol met familiefilmpjes op VHS, Video-8, Hi-8 en DV en ik weet dat een desktop beter voor het monteren is, maar wil toch graag mobiel zijn dus het moet een laptop worden. Voor games ga ik de laptop niet gebruiken.
Zijn bovenstaand specificatie's voldoende om redelijk de video'sfilmpjes te kunnen monteren en op DVD te zetten?

Deze heeft shared videogeheugen en daar ben ik persoonlijk geen voorstander van.
Je kan er beter eentje zoeken met een dedicated videokaart.

Hoi,

Toshiba is een prima merk maar zoals Raymond Bos al schrijft zou het beter zijn om er 1 te nemen met een dedicated videokaart maar daar zal denk ik een prijskaartje aan hangen.

Modag

Valt mee hoor. Ik heb een Medion met een 8600 GT voor nog geen € 800,-

Inderdaad prijsverschil met de Toshiba is niet groot.
Dacht dat het groter was.

Modag

Apple computers / laptops zijn ook mooi voor beeld materiaal. Alleen die zijn wel iets duurder!!! Althans, dit heeft mijn CKV docent ooit gezegd :P

Deze heeft shared videogeheugen en daar ben ik persoonlijk geen voorstander van.
Je kan er beter eentje zoeken met een dedicated videokaart.

Heb je een voorstel van een laptop van ongeveer de specs maar met een dedicated videokaart?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan