Is dit een goede prijs?

Status
Niet open voor verdere reacties.

UDO16

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2011
Hallo mensen,

Ik zit al een tijd wat te kijken op internet en heb nu wel een leuke site gevonden met naar mijn mening best wel leuke dingen. Enkel weet ik dat ze op dit soort sites altijd wat met de prijzen sjoemelen. Dus bij deze de vraag is deze samenstelling:

Cooler Master HAF 912 Plus
AMD FX-6100 ( 6x 3300 Mhz ) Hex Core
Scythe Mugen 2 Rev. B SCMG-2100
Asus M5A97
8GB DDR3 1333Mhz 2x 4GB (Kingston - Dual Channel)
500GB HDD SATA
500GB HDD SATA
AMD Radeon HD 6850 (1024 MB GDDR5 - DX 11)
Onboard audio 7.1
Gigabit LAN (100/1000 mbit) aansluiting
DVD-RW Dual Layer Brander
OCZ ModXStream Pro 600W 80+ (Modulair, Stille 135mm fan )

ook echt 819 euro waard, of is het goedkoper om het eventueel via Azerty bijvoorbeeld te doen. (dan wel met assemblage)

Dan ook meteen de vraag of dit een geschikte PC is om games als Battlefield 3 op te spelen (welke settings, FPS,..) en ook videobewerking erop te doen.

Groet,
Danny

Laatst bewerkt:
als dit een compleet pc is dan is het t wel waard al kon de videokaart voor die prijs best een 6870 of een gtx 560 ti zijn
Voor bf3 zit je goed met de fx6100 cpu omdat hij alle cores gebruikt maar andere games doen dit niet en daarom kan je beter voor een sandy bridge gaan bijv de i5 2500 , deze is veel krachtiger per core en perfect voor gaming.

Maar goed .. voor 800 euro is dit wel een ok pc hoor , als je erg je best gaat doen bespaar je 50 euro dus hier zit je wel goed mee :p

Hoi,

Even afhankelijk of er een besturing opstaat anders is het best een redelijke prijs zie de prijs van Azerty hier

Allereerst, beide bedankt voor de antwoorden. Ik was net van plan om te vragen of een ook een samenstelling op Azerty kon maken aangezien ik niet helemaal bekend ben op dit gebied. En er staat inderdaad geen besturingssysteem op, dit weet ik namelijk wel te regelen. Er wordt mij dus aangeraden om eventueel een i5 2500 te nemen? Of is het verstandiger om dit geld in de videokaart te stoppen?

Sorry voor de vele vragen, maar ik vind 800 euro een hele smak geld, haha.

Als je een game pc wilt dan kan je beter zelf wat samenstellen , het is ook mooi dat je zelf windows al hebt want dit maakt je systeem helemaal anders dan wanneer je windows nog moet aanschaffen.
Voor 800 euro kan je een i5 2500 en een 6870 combineren met een mooi z77 moederbord.
Gewoon een beetje besparen op de behuizing en op azerty zijn de onderdelen een stuk goedkoper.

Zie je toch af van dit systeem wat je gepost hebt dan vraag ik je om
je budget
wat wil je er precies mee doen en wat nog meer
wat heb je allemaal zelf al
?

Wat ik er precies mee wil doen is:
Gamen (Gaat de richting op van Battlefield 3, Skyrim, MW3, etc (MW3 vraagt veel minder hiervan ben ik me bewust))
Video- en beeldbewerken
Gewoon surfen op het internet

Ik heb op het moment als randapparatuur enkel een beeldscherm die goed zou kunnen dienen als een tijdelijke "vervanger". Muis en toetsenbord hoeft er niet bij gerekend te worden, dit kan ik zo wel krijgen. :)

En een game als Battlefield 3, op wat voor settings zou ik deze kunnen spelen? Low, Medium, High? Ik neem namelijk niet aan dat deze ultra gaat aankunnen.

Dan kom je goed uit.
Ik ben op mijn tel dus ik kan niet echt goed met azerty werken maar hier een lijstje van wat je kan krijgen
Intel core i5 2500 180 euro
moederbord z77 120 euro
500 gb hd 70 euro
Sapphire radeon 6870 videokaart 150 euro
8gb ram van een goed merk 50/60 euro
cooler master haf behuizing 80 euro
ocz modxstream 600 watt voeding 60 euro
scyte mugen 2 cpu cooler 35 euro
azert montage 60 euro

Mischien dat iemand eff een samenstelling hiervan op azerty wilt maken of dat je het zelf kan doen dan zie je de totaalprijs

Laatst bewerkt:
Hoi,

Denk dat deze een betere optie is wel 1 hd minder maar kan later alsnog.

@msi009
Ik kan enkel aan Modag vragen of hij jouw samenstelling kan maken op Azerty, ik zelf heb echt vrij weinig verstand van dit soort dingen.

@Modag,
Wat ik dan wel weer zonde vind is dat de prachtige behuizing weg is, ik was er helemaal verliefd op geworden. En ik wil het liefst gewoon meteen alles klaar hebben, dus die 1 HD later zie ik niet echt zitten. Ik hoop dat ik je niet teveel lastig val? :)

Hoi,

Ja dan zal je voor de kast 40 euro erbij moet tellen de jouwe is/was 90 euro en misschien in plaats van tweemaal 500 gig 1 van 1 tb en deze in twee partities delen

Wel kom ik dan redelijk wat boven mijn budget, aangezien ik eigenlijk niet meer zou willen betalen dan 820. De eerste samenstelling die je gaf, kan ik hier ook wel mee vooruit? Je mag, als je dit wil natuurlijk, die samenstelling aanpassen tot 820. Wel zou ik graag zien dat de behuizing blijft.

Nog steeds de vraagt hoe de games zullen worden weergeven, welke settings.

Hoi,

Hier met je kast en onder je budget;) en de setting denk dat high wel moet lukken.

Ik neem aan dat je met deze samenstelling dan ook wel kunt videobewerken zonder lag bij een videopreview bijvoorbeeld? In ieder geval: Beide heren heel erg bedankt, ben blij dat er zulke mensen zijn.

Je mag mijn vraag nog beantwoorden, maar daarna kan dit topic wat mij betreft wel dicht. :)

Hoi,

Ja hoor lijkt mij geen probleem en sluiten kan je zelf rechts boven he;)

Oké, dan zal dit hem worden. Nogmaals hartelijk bedankt Modag, fijn dat je me wou helpen.

Bij deze sluit ik het topic dus. :)

Oh help, ben totaal vergeten wat betreft de audio. Op de site staat ook nog "Onboard audio 7.1"

Dit zal geen probleem worden? Of moet dit er nog apart bij?

Laatst bewerkt:
Gelieve even de vorige post opnieuw te lezen, ik bewerkte hem net toen je een antwoord stuurde. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan