Is dit een goede smartphone : SAMSUNG Core Prime G360 Grijs

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yari02

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jun 2002
Dit lijkt mij een goede keuze voor een Smartphone in de prijsklasse tussen 150 en 175 Euro.

SAMSUNG Core Prime G360 Grijs

Graag reacties hierop en eventueel tips voor vergelijkbare (of betere) alternatieven in deze prijsklasse.

geen slechte telefoon, maar ik zou ook eens naar deze kijken de beste telefoon die je voor onder de 200,- kan krijgen. ---> link

Het voordeel van deze telefoon is dat hij op stock android draait en dat is een stuk sneller dan het touchwiz van samsung. Je telefoon heeft ook, maar 1 GB ram en dat is net te weinig voor touchwiz. Ik merk het zelf met mijn SGS III. Een ander voordeel van de Motorola Moto G is dat hij een HD scherm heeft en dat heeft de G360 niet. Omdat de telefoon op stock android draait krijgt hij ook heel snel de allernieuwste updates.

Economie . . . en bedankt voor het meekijken en de tips.

Ik hou ze beide in de gaten (wat ze kosten), want 'hoe gemakkelijk toch mensen praten over 200 Euro (is net ff meer dan 400 gulden)
voor een TELEFOON (mensen, waar gaat het over - denk ik wel eens). Dag en nacht zijn velen ermee bezig, of hun leven er vanaf hangt !

Enfin, de ontwikkelingen op dit gebied stoppen nooit (we gaan al richting, hebben mensen hierom gevraagd; nee, maar er moet ver- en gekocht worden). Dat heet dus economie.
Mijn economie is; nog even wachten en ik vang deze twee onder mijn pet.

Bedankt voor het meekijken en de tips.

SAMSUNG Core Prime G360 Aardig dingetje, maar als ie meer dan €100,- moet kosten, dan is het een telefoon die ik lekker zou laten hangen. Voor minder geld kan ik meer telefoon kopen vandaag de dag. Maar dan moet je van Android afstappen, en dat is voor veel mensen een brug te ver op dit moment.

Mavaros schrijft :
Voor minder geld kan ik meer telefoon kopen vandaag de dag.
Maar dan moet je van Android afstappen, en dat is voor veel mensen een brug te ver op dit moment.

Graag een aantal opties dan !
Doel je op de Windows 8.1 ondersteunde, zoals de Nokia Lumia - types - of . . . zo niet, welke anderen dan wel ?

In de jouw gewenste categorie prijs vind ik persoonlijk de Windows Phones het meest interessant.

Jij zit met jouw bedrag in de low- midrange toestellen. Ja, je kan Chinees gaan, en ja de Moto G is zeker ook prima, maar Android is in mijn optiek niet goed in die klasse bij de gevestigde merken. Er zijn meerdere redenen, maar dat is nu minder van belang.

Waarom WP wel een betere aankoop is in deze prijsklasse? Veel telefoon voor relatief weinig poen. Dat gaat wel veranderen, maar dat komt door reden twee. WP's worden jarenlang van updates voorzien. Zo gaan dit jaar vrijwel alle WP 8.1 telefoons een upgrade naar Windows 10 krijgen. (Als je het trackrecord van Microsoft kent, dan weet je dat Windows 10 weleens opnieuw een killer OS zoals Windows 2000 ofzo zal worden.) ;) Reden vier is simpel. Zelfs mijn bejaarde ouwelui krijgen het OS in een paar uur onder de knie. Reden 5, 6, 7, ... etc. kan ik ook wel gaan benoemen, maar dat is wat minder van belang.

Microsoft zal binnenkort ook hogere midrange,- en highrange toestellen gaan uitbrengen. De dure toestellen van nu kunnen zich trouwens met gemak meten met de duurdere Samsungs en ik denk ook wel de Appels., maar dat terzijde.

Microsoft heeft op OS-gebied een dominante positie in de Westerse wereld. Daarom is het uitrollen van een mobiel OS veel interessanter in de opkomende landen, of zelfs in ontwikkelingslanden, waar een smartphone steeds meer een onontkoombaar werktuig zal zijn. (Neem bv banken. Hier normaal, maar vrijwel onvindbaar in de binnenlanden van donker Afrika.) )Microsoft heeft overigens wel ontzettend arrogant lopen slapen de laatste 15 jaar. ) Dit is even kort waarom MS voornamelijk cheap ass telefoons uitbrengt. (Alles voor de knaken.)

Nadelen zijn er genoeg:

WP is marginaal in deze wereld, en daardoor loop je achter met de nieuwste apps. UPC, die elke maand dik €70,- van mij ontvangen, heeft tot op de dag van vandaag nog steeds geen Horizon App. En dat, terwijl hun player op Silverlight is gebaseerd. En zo zijn er nog wel meer te bedenken, waardoor je kan denken: Ik heb niks aan die telefoon. (Zeker de jongeren zullen WP te weinig apps hebben.) (Er zijn er trouwens meer dan 750000. Ga ze allemaal maar proberen.

En de belangrijkste reden tot nu toe om van WP weg te blijven, bestaat uit twee zaken. Windows Phone was vroeger echt slecht. Microsoft heeft op PC gebied opnieuw erg lopen blunderen, door een nieuw OS te ontwikkelen dat de consument, laat staan het bedrijfsleven begreep. (Weet dat vrijwel alle experimenten van vroeger in betere versie terugzijn in W10.)

Dit zijn mijn twee/drie punten die ik minder vind aan een WP.

Als ik MIJN pluspunten en minpunten van de diverse telefoons in jouw prijsklasse als basis neem, dan kom ik echt op een WP uit. Maar dat is mijn conclusie, en dat mag iedereen totaal anders vinden.

Geef maar eens aan, waarom jij graag een android wil hebben voor dit geld. Ik ben toch wel benieuwd. Ben je fotograaf, of kunstenaar, of student, of consument. Snap je? Wat is voor jouw, behalve de prijs, belangrijk in een smartphone?

Ik hoop dat je enigzins snapt, waarom ik in deze prijsklasse een WP aanbeveel. Dat was ook jouw eerdere vraag.

Laatst bewerkt:
Ik begrijp weinig van dit verhaal. Heeft met name te maken, dat ik 'dit soort handel' totaal oninteressant vind.
Waarom ? O.a. App's. het zal mij compleet jeuken; ik breng mijn dagen veelal door met tastbaarheden en de digitale
wereld om mij heen boeit niet zo. Ongelooflijk dat er mensen zijn, die hele dagen doorbrengen met dit soort gedoe
en dat ze tevens beweren niet te weten wat ze zouden moeten zonder een Smartphone of tablet. Zelfs 's-nachts hebben
ze die zooi operationeel ?!?!?!? Vreemd he, dat je dan slaapproblemen krijgt.
Ik hoor buiten graag de natuurlijke geluiden om mij heen. Als je sommige zombies ziet gaan; o.a. levensgevaarlijk op de fiets;
zien en horen niets anders meer dan wat via hun apparaat aan beeld en geluid (van vaak de meest grootste en nutteloze zooi)
het hoofd met headphone wordt ingezonden.

Enfin, ik heb een 'toestel' nodig (waarop Wi-Fi, Internet) dat ik zonder meer kan vertrouwen als het gaat om what's appen, mailtjes, af en toe iets Googl'en, een belletje plegen (sinds jaar en dag maak ik slechts gebruik van Prepaid) en wat gestoei met foto's en video'tjes van goede kwaliteit. Allemaal graag een beetje snel werkend en het scherm moet minimaal 4 inch (liever iets groter) zijn en van een zeer goede kwaliteit). Geen priegelig kleine toetsjes.

Laatst bewerkt:
Ik kom uit het pre telefoontijdperk, dus kan prima zonder leven, en verder snap ik jouw gebral dus al een poos niet.

Definitief antwoord voor jou: Koop lekker een AMSUNG Core Prime G360 Grijs.:evil: en ga je tijd lekker in de natuur spenderen.

Laatst bewerkt:
Kijk, daar heb je het weer dat je op de digitale weg niet begrepen wordt,
of dat mensen zich 'nogal' aangesproken voelen - jammer is-was niet de bedoeling hoor.
Enfin, 't is goed zo. Ik kijk in elk geval uit naar een WP-smartphone; wellicht een van de Nokia Lumia's.
Bedankt mensen voor de verschillende uiteenzettingen.

Niet boos zijn hhor. Is zonde van de tijd. Kijk maar wat je graag aan modern werktuig wilt hebben.

Nu, Uit

mavaros

Laatst bewerkt:
Ik ben niet zo gauw boos (te krijgen) hoor.
Ik vermoedde juist dat het aan de ander kant zat, gelet op --> quote : "en verder snap ik jouw gebral dus al een poos niet".

M.vr.gr. Yari
En weet genoeg, wat betreft aanschaf van een SP, dus nogmaals bedankt hoor !

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan