Is dit een goeie Game PC?

Status
Niet open voor verdere reacties.

quickboys

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2008
Ik zoek al een hele tijd naar een goeie Game-PC.
Mijn budget is ongeveer 1700/1800 euro maar heb dit samengesteld voor 1450 euro (ik hoef geen beeldscherm want die koop ik later wel, wil eerst een goed systeem)

Grafische kaart (PCIe) Sapphire HD4870 X2
Besturingssysteem Microsoft Windows Vista Home Premium 64 bit Processor Intel® Core™ 2 Quad Q9550
Voeding Cooler Master RealPower M 700W
Behuizing Antec Twelve Hundred
Geluidskaart Creative X-Fi Xtreme Gamer
DVD-Brander Sony NEC Optiarc AD-7200S
Moederbord Asus P5Q Pro
Harddisks (SATA) Samsung SpinPoint F1
Geheugen OCZ 4 GB DDR2-1000 Kit

Jah.. Maar toch zou ik die processor veranderen naar de E8500 (is mij zelf aangeraden :D)

Koop om te gamen inderdaad liever een Core 2 Duo processor ipv een Core 2 Quad

majah ik gebruik mijn pc natuurlijk ook voor muziek en films dus een quad is dan ook wel handig vooral als je meerdere dingen tegelijk wil doen

Het is best een goede game pc, maar ik zou Vista niet nemen :) ( te gebruiksvriendelijk )

Zelf ben ik fan van Windows XP Pro :love:

kevboy09

Klopt.. Maar tijdens gamen wil het wel eens lastig worden..

het is inderdaad waar dat core2duo beter is voor gamen dan core2quad.

ik heb de q6600, zegmaar de slechtste core2quad maar ik ben geen 1 game tegengekomen waar ik problemen mee had.

misschien scheelt het een paar fps.

Lekker Quad-Core gaan als je ook aan muziek en videobewerking doet. Et is de gulden middenweg.

Games draaien als een tierelier op een Quad-Core. Elk recent spel kan je makkelijk draaien met dat systeem.

kan iemand mij uitleggen waarom een Dual Core met 2 processors sterker is dan een Quad Core met 4 processors...
ik dacht dat je met 4 processors wel iets meer power had, (heb zelf ook een Dual Core 6000+)

QuadCore wil nog wel eens problemen leveren met gamen. En je gebruikt daarbij ook maar 2 cores bij de meeste (tegenwoordig dan) nieuwe games. De oude games, die nog op 1 core draaien kunnen daarom problemen leveren.

Lekker Quad-Core gaan als je ook aan muziek en videobewerking doet. Et is de gulden middenweg.

Games draaien als een tierelier op een Quad-Core. Elk recent spel kan je makkelijk draaien met dat systeem.

Ho. Ho. Ho..

Als je gamed (bij mij tenminste) dan draaien er maar 2 cores van de 4. Dus als je aan het gamen bent gebruik je bij dualcore meestal 2 en bij quad ook. Dus waarom die 2 extra core's? Alleen maar om de rekenkracht wat hoger te brengen?

Met gamen heb je het meest aan een snelle processor (per core dus). Niet elk spel kan dual of quad-cores goed gebruiken.
Dus heb je het meeste aan de snelste processor.
En dat is nu de E8500 (er zijn snellere: maar die hebben wel een heel slechte prijs-kwaliteit verhouding).
Men zegt al jaren dat hier verandering in gaat komen, maar tot op heden is dit nog niet gebeurd.

Verder is een Quad-core in de spellen die wel ondersteuning bieden natuurlijk wel dik sneller. En met videobewerken is het ook veel sneller.

Je zegt dat je ook aan video en muziek doet. Maar ik vraag me af of je bedoelt dat je films bekijkt, of dat je echt aan videobewerking doet.

hey,

ik bezit zelf ook een Quad Core de Intel Q6600 is de slechtste versie van de quad core. Maar ik ben geen een spel tegengekomen die ik niet kan spelen :confused: Speel Crysis op Very High....

Hey hangt meer af van de videokaart, en met de 4870X2 zal je iedere spel op z'n gemak kunnen spelen. En ik raad je gewoon De Q9550 aan :thumb: gewoon lekker voor de Quad core gaan ipv de dual core......

mocht je van gedachten veranderen om een dual core te nemen, neem dan de E8600 :thumb:

hey,

ik bezit zelf ook een Quad Core de Intel Q6600 is de slechtste versie van de quad core. Maar ik ben geen een spel tegengekomen die ik niet kan spelen :confused: Speel Crysis op Very High....

Hey hangt meer af van de videokaart, en met de 4870X2 zal je iedere spel op z'n gemak kunnen spelen. En ik raad je gewoon De Q9550 aan :thumb: gewoon lekker voor de Quad core gaan ipv de dual core......

mocht je van gedachten veranderen om een dual core te nemen, neem dan de E8600 :thumb:
Tja.
Het is leuk als je mensen wilt adviseren, maar verdiep je dan aub eerst in de hardware.

Natuurlijk kan je met je Q6600 nog wel alles draaien. Dat is geen probleem.
Maar als je een game-systeem wilt maken, dan heb je niets aan die cores die niets lopen te doen.
Dat is hetzelfde als een HD4870X2 erin zetten, terwijl je niet gamed.

En dan kom je met het nog dommere advies om maar een E8600 te kopen als alternatief. Een processor die 5% sneller is als de E8500, maar wel 40% duurder is.

Maar goed.. als jij het beter denkt te weten als mensen van Tweakers, hardware.info en andere hardware-sites die best buy-guides maken.....

Tja.
Het is leuk als je mensen wilt adviseren, maar verdiep je dan aub eerst in de hardware.

Natuurlijk kan je met je Q6600 nog wel alles draaien. Dat is geen probleem.
Maar als je een game-systeem wilt maken, dan heb je niets aan die cores die niets lopen te doen.
Dat is hetzelfde als een HD4870X2 erin zetten, terwijl je niet gamed.

En dan kom je met het nog dommere advies om maar een E8600 te kopen als alternatief. Een processor die 5% sneller is als de E8500, maar wel 40% duurder is.

Maar goed.. als jij het beter denkt te weten als mensen van Tweakers, hardware.info en andere hardware-sites die best buy-guides maken.....

Het gaat toch om een game pc of niet.... Een E8600 is beter dan een E8500 :confused: een E8500 is beter dan een E8400. Als je het zo bekijkt dan kan die net zo goed een E8400 nemen want die is ook goedkoper dan de E8500 :confused:

Het gaat toch om een game pc of niet.... Een E8600 is beter dan een E8500 :confused: een E8500 is beter dan een E8400. Als je het zo bekijkt dan kan die net zo goed een E8400 nemen want die is ook goedkoper dan de E8500 :confused:

Ik snap je punt niet helemaal. De E8500 vrij nieuw, en heeft zoals marsman. al zegt een goede prijs/prestatie verhouding, Als jij denkt dat hoe hoger het getal hoe beter dan zit je mis. Want elke processor heeft wel nadelen. Zo kan de E8500 beter zijn dan de Q6600 wat ook waar is. Er zit simpel weg gewoon verschil in. De E8600 heeft zoals marsman. ook al zijn niet meer bijzonders dan de E8500. Zoals hij al zei, de E8600 is slechts pak 'm beet 6 procent sterker. maar veel duurder, Dan pak je toch liever de E8500 en die klok je 10 procent sneller ? Dan heb je weer een goedkopere (maar krachtigere) processor die sneller is dan de E8600.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan