Is dit een goeie merk PC?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb zelf een Packard Bell (laptop) en het is een prima merk hoor. Best goede kwaliteit voor die prijs moet ik zeggen. Zeker voor internet, email en Office is het een uitstekend ding.

Ik zou het doen. Niet te duur, maar wel best goede kwaliteit.

Beste,

Persoonlijk zou ik een pc laten samenstellen en door het bedrijf laten assembleren. Omdat je de PC dan zo naar jou wens kan laten maken.
Bij samengestelde pc's weet je nooit de exacte specificaties of de kwaliteit van de componenten. Bijv de voeding is het van goede kwaliteit?, is die zuinig zuipt het geen stroom? Word het hartstikke warm?

Ook zit er een verouderde HD in, die op 5400RPM draait. Wat behoorlijk out dated is en erg traag. Je kan beter voor zo iets gaan, het is wat duurder geworden, maar dan weet je ook zeker dat het zeker 5-6 jaar vooruit kan, zonder dat het traag word of mankementen gaat geven. http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B558947%5D=1&product%5B634347%5D=1&product%5B624119%5D=1&product%5B629896%5D=1&product%5B568296%5D=1&product%5B7517%5D=1&product%5B555331%5D=1&product%5B625298%5D=1&product%5B452330%5D=1&product%5B469019%5D=1

Enigste wat je zou moeten doen is Windows zelf installeren, maar dit is een kwestie van 3x op next klikken. Dit moet je tevens bij de mediamarkt computers ook doen, het af configureren. Hebben ze alleen al de voor installatie voor je gedaan van een standaard image cdtje. Bovenstaande build is gebasseerd op het Basissysteem van de tweakers bestbuy guide. Alleen wat verbeterd, zodat de pc ook meer toekomst gericht is (Zonder dat je hoeft up te graden).

http://tweakers.net/reviews/3170/2/desktop-best-buy-guide-september-2013-basissysteem.html

Met vriendelijke groet,
Sander

Laatst bewerkt:
Packard Bell zou ik persoonlijk standaard vermeiden
Zeer slecht als het gaat om kwaliteit en garanties

verder wat wil je met de pc zowel gaan doen?

als dit bij een beetje office werk en browsen wat filmpjes kijken blijft dan is dit prima
wil je gaan gamen zul je je budget moeten verhogen btw Packard Bell verkoopt geen game pc's!

@Firest0rm: Packard Bell is prima merk, dus niet zeuren dat het slecht enzo is. Want ik heb een PB, en ben er erg tevreden over!

Dus een Packard Bell PC nemen is helemaal niet zo'n slechte keuze.

xp2

niet zeuren?
lol gast packard bell is samen met Acer gewoon troep

leuk voor het volk dat goedkoop spul boven kwaliteit wilt hebben

dat het dan bij jou prima werkt is leuk maar het blijft een slecht merk in mijn boek

@Firest0rm: Misschien heb je meer ervaring met de oudere generatie PB's?

Deze vallen bij mij onder de GOEDE merken:
Hewlett Packard (HP)
Toshiba
Compaq
Dell

MINDER goede:
Packard Bell
Acer

SLECHTE merken:
Medion

xp2

Ik heb een jaar geleden voor iemand een i3 met minimaal gelijke specs gekocht voor 500 euro..... dus ik vind hem duur voor wat je krijgt....
Kijk eens bij de priecwatch van Tweakers.net en zet de prijs range even vast voor wat je uitgeven wilt.

Mensen. Acer is niet eens zo minder. Mijn oom heeft een acer met 1.2 Ghz en 3 Gb ram. kon hij goed
mee. ik had ook een PB gehad. goede pc was het.

Maar ik verbeter ff de slecht lijst:

- Medion
-Fuji Siemens (Veel hardware problemen)
- ASUS (Desktop is oke. Maar laptops hebben teveel stroomproblemen.)

Ja, Fujitsu Siemens is idd niet zo goed. En ASUS ook iets minder.

Wel fijn dat tenminste iemand het nu met mij eens is dat PB helemaal niet zo slecht is, dank Computer12.

Groeten, xp2

lol Asus minder in welke wereld leef jij?
PB en Compaq zijn uit het zelfde boter gesneden slecht en HP IMHO ook

Fujitsu is trouwens goed spul voor de Werkvloer en kan een stootje hebben
Vaak kom je Fujitsu pc's tegen op school maar ook zij maken geen game pc's

- ASUS (Desktop is oke. Maar laptops hebben teveel stroomproblemen.)
toch maar weer even het artikel van Tweakers erbij pakken
http://tweakers.net/nieuws/63815/hp-laptops-gaan-vaker-stuk-dan-die-van-asus-en-toshiba.html
zoals je kunt zien behoort asus tot de betere

verder bouwt Asus top game bakken

zoals de Asus ROG game pc klikerdeklik

Laatst bewerkt:
tja... dat zal wel zo zijn, dat ASUS het minst vaak stuk gaat, maar dat zegt niet zoveel over de prestaties. (is mijn mening, oneens met mij zijn is ook prima :))

Kijk, dat 'ie niet vaak crasht is fijn, maar de prestaties van zo'n ding speelt hierbij ook een rol, om even terug te komen op de vraag van Computer12. Want volgens mij wil hij een computer voor niet heel erg veel geld, maar toch een die redelijke prestaties levert. Een goede pc kopen is dus niet 1 2 3 gedaan. Ik heb ook lang gezocht naar een pc die aan mijn wensen voldoet voor niet zoveel geld.

Dus, even kort samengevat:
Het is fijn ASUS pc's niet zo snel stuk gaan, maar prestaties die een computer geeft, speelt ook een grote rol bij het kiezen van een nieuwe computer. En het is dus niet 'even snel een computer kopen' en vervolgens alleen maar problemen oplossen en geen tijd hebben om plezier ervan te hebben.

Groeten, xp2

gaat wel enorm offtopic
nu maar wachten wat de TS wilt bereiken met zijn pc

Laatst bewerkt:
Dus, even kort samengevat:
Het is fijn ASUS pc's niet zo snel stuk gaan, maar prestaties die een computer geeft, speelt ook een grote rol bij het kiezen van een nieuwe computer. En het is dus niet 'even snel een computer kopen' en vervolgens alleen maar problemen oplossen en geen tijd hebben om plezier ervan te hebben.

Groeten, xp2

Je maakt me dag weer helemaal goed. /facepalm

- Meeste Asus laptops hebben ook nog is betere prestaties, dan compaq laptops.
- Betere bouwkwaliteit - minder snel stuk ect
- 2 jaar pick up garantie aan huis waarbij je een laptop voor bruiksleen terug krijg.
- Aansluiting van je batterij gaat niet zo snel stuk.
- De top serie modellen beginnen idd, boven de 700 euro. Waarbij er een speciale mechanisme en verhoudingen zitten. Zodat de warmte van de laptop beter word geleid.
- Er zit een anti touch op, dat je touchpad alleen reageert op je vinger en niet op je pols. (Klein detailtje) Toch wel handig dat niet opeens al je werk weg is.
- Hebben al 1600 prijzen in de wacht gesleept. Compaq 400?
- Meeste hardware componenten zijn ook echt zelf door asus ontworpen en niet zomaar willekeurig uit een Samsung fabriek geplukt. Hierdoor is de hardware ook beter op elkaar afgestemt. Wat er tot leid dat je de prestaties van je hardware beter benut.
- Zo zijn er nog veel andere punten. (In mijn opzicht kan je Compaq tussen B merken plaatsen, Asus A-merk) Is ook niks voor niks dat ze meer pc/laptops verkopen dan Apple ;)

Maar laten we even afwachten wat de @TS precies wilt.

Laatst bewerkt:
Grappig die persoonlijke meningen over de kwaliteit van notebooks, zegt helemaal niets over de werkelijke kwaliteit.

Merken notebooks ter reparatie aangeboden, Acer, Compaq voorheen, is van HP nu, HP zelf, Packard Bell, soms een ander merk maar de genoemde zijn wel het minste van kwaliteit, vooral de grafische kaarten van Acer en HP die gewoon met te weinig soldeer zijn bevestigd en loslaten, een reflow helpt dan ook maar een poosje.
Worden verhoudingsgewijs wel het meest verkocht maar toch, het is meuk.

Zou een ander merk kiezen, Dell is best redelijk b.v.
Overigens kun je bij de plaatselijke PC boer of bij een internet winkel ook de uitgekozen onderdelen laten assembleren tegen een vergoeding.

Laatst bewerkt:
Grappig die persoonlijke meningen over de kwaliteit van notebooks, zegt helemaal niets over de werkelijke kwaliteit.

Zou een ander merk kiezen, Dell is best redelijk b.v.
Overigens kun je bij de plaatselijke PC boer of bij een internet winkel ook de uitgekozen onderdelen laten assembleren tegen een vergoeding.

Klopt. Ieder zijn eigen mening he.
Dell is inderdaad wel oke. Dell computers zijn vooral gebruikt bij bedrijven en scholen. Dell computers zijn wel alleen via dell.com te bestellen, niet in de winkel.

groet, xp2

ff mededeling. ik heb het over desktops. geen noodlebooks. En Fuji siemens heeft nogal hardware problemen. Mijn vader heeft een fuji. Ik keek naar de specs en ze ware goed. Todat ik movie maker opstarte: Bad video card drivers.

Doe dan maar geen Fujitsu Siemens! HP vind ikzelf een goed merk voor desktop pc's. Ik heb er vroeger altijd mee gewerkt en voor desktops is het een prima merk, ik ben in ieder geval tevreden over de hardware en de prestaties die hij levert. Maar jij moet uiteindelijk een keuze gaan maken.

Groeten, xp2

Laatst bewerkt:
ff mededeling. ik heb het over desktops. geen noodlebooks. En Fuji siemens heeft nogal hardware problemen. Mijn vader heeft een fuji. Ik keek naar de specs en ze ware goed. Todat ik movie maker opstarte: Bad video card drivers.
(dat heeft weinig te maken met hardware Drivers = software)

kun je dan het volgende beantwoorden dan kunnen wij je beter helpen
anders lopen wij ook maar wat doelloos te adviseren :rolleyes:

Budget - Hoeveel wil je gaan uitgeven aan de nieuwe computer?
Doel - Wat wil je met de pc gaan doen? Gamen / Beeldbewerking / Videobewerken / Internet+Email / Anders, namelijk...
Omgeving - Wil je een krachtige pc die misschien wat lawaaierig kan zijn (ivm koeling), of geef je liever wat rekenkracht op voor een echt stille pc?
Assemblage - Wil je een kant-en-klaar afgeleverd systeem, of ben je bereid wat kosten te sparen door het zelf in elkaar te zetten?

Besturingssysteem - Welke wil je?
Opties / randapparatuur - Heb je specifieke hardware die in je systeem moét zitten? En heb je misschien hardware van een ouder systeem die je eventueel mee kan nemen naar het nieuwe? Heb je nog andere specifieke wensen voor je nieuwe pc?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan