Is dit een koopje of niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Floris123

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2007
AMD Athlon 64 X2 Dual Core 6000+ (2x 3,0 Ghz) processor met AMD koeler
ASUS M2N-MX SE (nVidia nfore 430 chipset) moederbord
2048 MB DDR2 PC5300 667 Mhz intern geheugen (2x 1024 MB, Dual Channel, Kingston)
Zeer snelle nVidia Geforce 8600 GT 512 MB videokaart (DVI, D-sub, TV-out)
320 GB hardeschijf (Samsung, SATAII, 7200 rpm)
DVD-RW +/- brander (NEC, Dual layer, 18 speed, Labelflash)
6 kanaals high-definition geluidskaart
1 Gbit netwerkkaart voor breedband internet
6 USB 2.0 poorten (4x achterzijde, 2x voorzijde)
Extra microfoon en hoofdtelefoon aansluiting aan de voorzijde
Zwarte Spire Blackfin II kast met 420W Low Noise voeding

Nu voor slechts 589 euro incl. BTW !!!

Ik vroeg me af of dit een goed systeem is voor 589 euro.

Is zeker een leuk systeem, maar Dual Core processoren van Intel zijn momenteel gewoon een stuk je beter dan de AMD X2 Dual Core processoren. Zo heb je bijvoorbeeld een E6750 van Intel voor 150 euro, iets duurder dan de 6000+ van AMD maar wel betere prestaties. Of de E6600 voor nog iets meer, maar ook weer betere prestaties.

En als je veel aan gamen doet, is die videokaart niet voldoende voor de nieuwste games, dan heb je toch een 8800GT van nVidia nodig.

Dus, het is een prima systeem, maar voor iets meer geld heb je nog een stuk betere prestaties.

Mwâh, koopje.. Je hebt een goed systeem voor niet te veel geld maar het is geen super aanbieding :).

Ik sluit me aan bij Michael.

Kom bij Azerty met dezelfde config (alleen andere kast, de Antec NSK6580 maar genomen, € 90,-) op € 495,- dus een koopje zou ik het niet noemen ;) Tenzij er een besturingssysteem bij zit natuurlijk, dan kom je ongeveer op hetzelfde.

Maar ik zou idd ook voor de Intel Dual Core processoren gaan, leveren op het moment betere prestaties dan AMD.

En voor de rest sluit ik me eigenlijk ook aan bij Micheal4446 en XP_PC :rolleyes:

Hmm, ik heb ongeveer 700/800 euro uit te geven. Kunnen jullie een goed systeem daarvoor samenstellen? En na die opmerkingen over Intel in vergelijking tot AMD kies ik dan toch voor Intel. Het is een "game-systeem" dus een videokaart die de nieuwste spellen kan draaien zou fijn zijn, zo'n nvidia 8800GT dus. Zelf heb ik er niet genoeg verstand van vind ik en het is zodanig een groot bedrag dat ik het liever door mensen die er meer van afweten samen laat stellen ;) Hopelijk weten jullie iets leuks voor mij.

Voeding zal net gaan lukken. En wellicht nog een operating system?

Verder prima systeem en ook gamen lukt bij mij prima met een 8600GT

Je kunt ook eens "spelen" met alternate pc-builder
Ron

Laatst bewerkt:
Heb even een systeem samengesteld waar je wel mooi mee kan gamen. :thumb:

Je zou wellicht ipv een quad core ook gewoon een Dual core kunnen nemen (bv E6750) waar je in principe ook goed mee kan gamen.

Bij Alternate heb je inderdaad ook een goede builder die ook aangeeft of alles compatible is. Erg handig :)

Bijlagen

• config_.JPG
    config_.JPG
    61,6 KB · Weergaven: 60
Je kunt nog snelheidswinst behalen door een 73 GB 10.000 RPM schijf erin te stoppen, en deze kun je desgewenst nog uitbereiden met een 7.200 RPM schijf voor opslag.

Dankje Zion01 dat systeem ziet er prima uit voor mij :thumb:. Kan ik hem ergens bestellen? En wordt hij dan kant-en-klaar afgeleverd bij mij thuis? Zo ja, via welke site kan dat?

Eigenlijk heb ik deze samengesteld bij http://www.azerty.nl ;)

Maar dit kan evengoed bij Alternate. Ze leveren en bouwen allebij alleen komen er dan nog wel assemblage en verzendskosten overheen.

Bij alternate kom ik wat duurder uit (+- 70 euro). Ik kan dus dat systeem wat Zion01 samengesteld heeft bij Azerty.nl bestellen? Ik ga even kijken hopelijk kom ik eruit

Heb inderdaad zelf ook de ervaring dat Azerty iets goedkoper is. In je winkelwagentje kan je kiezen voor "Assemblage mogelijkheden en pixelgaranties". Daar kan je dus kiezen dat het systeem in elkaar gezet wordt. De goedkoopste is € 48 en dan heb je 1 jaar garantie.

Denk dat je er nu wel uit komt!

Ja, ik heb alles bij elkaar gezocht, in totaal 831 euro. Iets over het budget, maar dan betaal ik iets meer mee zodat ik m'n ouders tevreden houd :rolleyes: Erg bedankt voor jullie hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan