Is dit een normale 3dmark score?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Verwijderd lid 9116
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Verwijderd lid 9116

Hoi,

Ik heb tijdelijk een geforce 4 mx 440 SE in mn systeem omdat ik nog aan het sparen ben voor een betere videokaart.

Ik heb net 3dmark gedraaid met de allerlaatste beta drivers van nvidia (45.20) +direct x 9.

Ik haal in 3dmark 2001 SE een score van 3805 punten met de standaard instellingen.

Ik weet dat de g4 mx 440 se een budget kaart is maar ik vroeg me af of dit een normale score was.

AMD ATHLOn 2600+
512 MB ddr pc2700/333
80 GB seagate HDD
Geforce 4 MX 440 SE 64 mb
ASUS a7n8x Mobo

Is een normale score. Check eventueel de Compare-links maar es.

Bedankt voor je reactie Muurhond, ik zal eens naar de compare links gaan kijken.
Wat heeft het meest effect op de score van 3dmark , de processor of de videokaart? Of allebei even veel?

de videokaart.

3Dmark vind ik een onbetrouwbare test. Vooral 3dmark2003: een p2 met een zeer zware videokaart scoort hoger dan een snelle P4 met een budget kaart. Ze noemen het een game-pc benchmark maar het is eigenlijk een videokaart benchmark.

Daarom is er een patch voor 3dmark 2003. De software is geschreven om bepaalde videokaarten er beter uit te doen laten komen dan dat ze eigenlijk zouden moeten komen. Wellicht dat deze update andere scores geeft. Het heeft ook heel veel te maken (in 2003) of je kaart directx9 compatible is, in dat geval zul je veel hogere scores halen dan een kaart die daar niet compatible mee is. Kortom, eigenlijk is het niet zo'n heel erg betrouwbaar programma.... De vorige versie was in ieder geval een stuk betrouwbaarder.

Geplaatst door basvdK
De vorige versie was in ieder geval een stuk betrouwbaarder.
hier gaat het ook om de vorige versie want een MX440SE haalt geen 3800 punten in 3dmark2003.

Ik vermoed dat er in 3dmark2001 ook al enkele van deze trucjes zitten...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan