Is dit een redelijke game pc? 650 budget

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jaimy1212

Gebruiker
Lid geworden
4 okt 2012
Ik zal het kort houden. Ik zit al een paar weken te kijken voor een computer samenstelling maar ik heb niet echt super veel verstand van, weet er wel wat van maar ik weet dat er altijd wel iets beter kan voor ongeveer dezelfde prijs.
Ik heb nu deze samenstelling gemaakt
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...[557803]=1&product[84028]=1&product[527129]=1

En vraag me af of ik hier de dingen mee kan doen die ik wil. Ik heb het over gamen (Games zoals BF3 of COD ofzo, niet de aller zwaarste games denk), video editing (denk aan 20 minuten vids maar maakt niet zoveel uit denk) en misschien wat games zoals minecraft of GTA 4 kan livestreamen.

Ik heb het bedrag nu rond de 600 euro staan omdat ik over een maand ongeveer op dat bedrag uitkom (verjaardag en nog wat dingetjes), ik vond het sparen nu wel genoeg en ging maar eens wat samenstellen.
Als jullie mij misschien kunnen zeggen of er iets beter kan rond dat budget zou ik daar heel dankbaar voor zijn. Het besturingssysteem regel ik wel, hoeft niet bij de prijs te zitten en het in elkaar zetten zal ook niet al te moeilijk zijn met wat uitleg van internet erbij en heel voorzichtig te werk gaan, en anders kan ik nog beslissen het een kennis te vragen.

Alvast bedankt,

Jaimy

Oh en als ik nog iets mis voor in de pc zeg het dan ook fv :P

Laatst bewerkt:
Nou,mijn laptop was nog duurder.
Maar waarom heb je 2 processor koelers nodig.
1 in de doos een 1 los.
Koop je alvast een reserve koeler

Wist niet dat er 1 in de doos zat en tja dat je laptop duurder is ... wat maakt het uit. Gaat toch niet om de prijs maar om alles wat er in zit, ik weet er weinig van af dus tja
Windows hoeft er niet bij, al geregeld

waarom intel core als:
http://wccftech.com/wp-content/uploads/2011/04/amd_fusion_apu-540x317.jpg
een amd APU voor $80 (€60) 2 keer sneller is (voor graphische simulaties) dan een intel core i7?
dan koop je een quad core (of nog goedkoper dual core) processor met AMD radeon graphics ingebouwd, dus je hebt dan geen grafische kaart nodig.

die heb je wel nodig de ingebouwde gpu in die cpu's zijn voor als nog niet goed genoeg om games op een degelijke kwaliteit en zonder lag te kunnen spelen
je hebt dus altijd nog een losse videokaart nodig als je wilt gaan gamen

dus je kunt het beste voor een game pc gewoon een losse videokaart aan schaffen en processor (gaan trouwens ook een heel stuk langer mee)

hier kun je veel beter mee gamen
klikerdeklik

Laatst bewerkt:
Dat is natuurlijk weer de andere kant op terug naar de intel, maar ziet er eigenlijk wel goed uit! intel i3 duocore is gewoon goed te gebruiken ?
video kaart ziet er ook goed uit.

Ja,en sommige i3 hebben ook grafische kaarten aan boord.
Verder alle i5 en i7.

Wow, niet doen!
Ten eerste krijg je al een boxed cooler erbij. Maar die zijn zeer slecht en luidruchtig,
je processor is van een oude generatie, voor hetzelfde geld heb je een 3570k.
Je moederbord moet/kan veel goedkoper.
De enigste reden waarom je dit zou nemen is om te overclocken maar je hebt de stock cooler, dus ik begrijp het niet echt...

dat setupje is een beetje uit balans zeker als je wilt gaan gamen
je kiest voor een instap game kaart terwijl gaming je doel is? en in plaats van dat koop je een duur moederbord/processor die kan overklocken wat vrijwel geen invloed op het spelen van games heeft...
verder is de stock koeler van intel onnodig er word al een koeler geleverd bij die processor en die is minstens net zo slecht zeker voor overklocken

in ieder geval is dit niet het geen wat je wilt hiermee kun je de nieuwste games op medium spelen terwijl je met dit budget op high kan spelen

Nog goedkoper als €50,- ???
Wat voor moederbordje hou je dan nog over.
Zal wel een uiterst fijn chipsetje op zitten.

Moeten we toch een brief schijven aan asus dat ze deze soort moederborden niet meer hoeven te maken want dat is absoluut niet nodig.

http://event.asus.com/nl/maximus_v_extreme/

Neem deze i3 processor, dit moederbord en deze videokaart.
Bespaart 63 euro op processor, en 43 euro op moederbord, en haal de stock intel koeler weg,bij elkaar 116 euro, en je geeft 121 euro extra uit aan je videokaart, dus blijft mooi rond zelfde prijs, maar je kan games op veel hogere settings/resoluties spelen (want die i3 is sterk genoeg om die videokaart aan te sturen).

Nog goedkoper als €50,- ???
Wat voor moederbordje hou je dan nog over.
Zal wel een uiterst fijn chipsetje op zitten.

Moeten we toch een brief schijven aan asus dat ze deze soort moederborden niet meer hoeven te maken want dat is absoluut niet nodig.
http://event.asus.com/nl/maximus_v_extreme/

ik weet niet waar jij naar kijkt maar de setup van jaimy12 heeft een moederbord van +/- 130 euro dat kan veel goedkoper
zie post nr #12

als ik dan naar zijn eisen kijk dan heb je vrijwel niks aan een moederbord met extra veel features en die gericht is op overclocken
daar heeft hij simpel weg het budget niet voor want dat geld moet naar de videokaart

met een high end moederbord/processor ben je er niet

Laatst bewerkt:
Zijn nog hele hoop dingen die ik niet door heb in het pc bouwen dus :p
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...496950]=1&product[496893]=1&product[496883]=1
is dus het eindresultaat? Ik heb van de i3 een i5 gemaakt zoals je kunt zien, vind het ff wat lekkerder en is alleen maar beter toch? heb mijn budget iets omhoog gegooid want heb wat spullen op marktplaats verkocht. Of heeft iemand nog iets beters voor ongeveer 750 euro?

Alle kabels die je nodig hebt om de pc in elkaar te zetten zitten er al bij.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan