Is dit een virus?

Status
Niet open voor verdere reacties.

aryan_s

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2002
Ik kreeg net een emailtje van:
spbintcc@aegon.nl
MIME-Version: 1.0
Received: from hotmail.com ([81.68.244.174]) by mc11-f22.hotmail.com with Microsoft SMTPSVC(5.0.2195.6824); Wed, 18 Feb 2004 07:44:37 -0800
X-Message-Info: JGTYoYF78jFOol1VHPG3ihQ4EFyV4IvM
Return-Path: spbintcc@aegon.nl
Message-ID: <MC11-F22KDYYVbmbnCb0008015f@mc11-f22.hotmail.com>
X-OriginalArrivalTime: 18 Feb 2004 15:44:37.0522 (UTC) FILETIME=[1D358720:01C3F636]

Met daarbij een zip bestandje, toen ik het bestandje opende kwam er een snelkoppeling naar MS Dos, ik zet het bestandje ff als bijlage, kan iemand mij vertellen wat het precies is?

Domdomdom, ik denk ik test het bestandje even:o.. Mcafee zegt nog niets, 50 seconden later Potentional Worm Activity Detected! 5 e-mails have been sent within the last 30 seconds. Haaha zou het om dat nieuwe virus gaan? Skynet ofzo?

Volgens mij is het beter die bijlage weg te halen, via de knop Aanpassen en dan klikken op Verwijderen.

Ik krijg meteen dit scherm als ik je bestand open. Het is niet verstandig om het bestand op het forum neer te zetten. Niet iedereen heeft een goede virusscanner.
virus_6221618220_60555.jpg

Dit scherm opende 5x!:confused:

Reageerde jouw virusscanner dan niet??

En open NOOIT bijlagen van mensen die je niet kent! :rolleyes:

Laatst bewerkt:
Bijlage is weg!
Wat voor soort virus is het eigelijk? Eentje om sites plat te gooien?

Het is in ieder geval een Trojan volgens het onderste plaatje in mijn eerdere bericht. Heb je het virus kunnen verwijderen? Heb je wel een virusscanner?

Zo niet, helpen we je om hem te verwijderen.

Wat voor soort virus is het eigelijk? Eentje om sites plat te gooien?

Ik zou me zorgen maken wat er op mijn pc gebeurde maar jij vraagt je het bovenstaande af?

Ben blij dat dit Topic actueel is, net via AdAware 12 registry values gedetecteerd en dus verwijderd. (gisteren was ik nog "schoon")

Groetjes

Geplaatst door megabit
5 e-mails have been sent within the last 30 seconds.

Heb jij nu mail met het virus doorgestuurd? Of is dit fake.

Bij mij gaf hij de melding dat Norton (2004)de 5 mails blokkeerde om verder te sturen. Hij probeerde ze wel te verturen.

Kreeg 5 waarschuwinsvensters om het advies op te volgen om ze niet door te sturen. :)

@Gregyor, dit topic is inderdaad schoon. Regelmatig douchen met adaware en een goede virusscanner :D

Laatst bewerkt:
Tja volgens mij zijn die 5 mails wel verstuurd. Maar ik heb ook nog een firewall NPF 2003?! Na die 5 mails vond Mcafee het verdacht en vroeg of ik dit wilde stoppen of door laten gaan.

Tanja, wil je zeggen dat de naam van het virus iexplore.exe is?
Ik kom em n.l. 4 keer tegen maar bij de eerste staat de internet explorer icoon er bij. De ander in prefetch en 2 in mijn downloads.

Nee hoor Elisa. Ik bedoelde de naam in het grijze schermpje in het onderste plaatsje. Precies die virusnaam waar Gezina de info over heeft gevonden, nl. Troj_Trytoo_a

Laatst bewerkt:
Ik had die update wel gedownload maar die blijkt pas te werken na opnieuw opgestart te hebben. Maar ik snap het niet, als ik nu dat bestand probeer uit te pakken zegt Mcafee dat het het Netsky virus is en niet een één of andere trojan.

Jammer dat aryan_s niet reageert op de vragen die ik gesteld heb.........pc zal geen virusscanner hebben gehad en nu een beetje in de war zijn :eek: :confused:

Het is denk ik een virus om pc's mee plat te gooien

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Tanja1968
Het is in ieder geval een Trojan volgens het onderste plaatje in mijn eerdere bericht. Heb je het virus kunnen verwijderen? Heb je wel een virusscanner?

Zo niet, helpen we je om hem te verwijderen.

excuses voor de late reactie...
Ik kreeg dit mailtje via hotmail en in een zip bestandje, meestal als ik zo een virus krijg dan ziet hotmail het al, maar in een zip bestandje kunnen ze helaas niet kijken

Ik heb Norton 2004 en het virus is als het goed is helemaal verwijderd, iig bedankt voor jullie hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan