is dit genoeg?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jadame1011

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2001
zijn deze gegevens genoeg om redelijk te internetten,en kan hier ook een netwerkkaart in?

Processor: Intel Penitum 133 mhz
Geheugen: 32 mb
Harddisk: 1.3 gb
Scherm: 12 inch
Drives: cdromspeler + floppydrive
Videokaart: standaard
Geluidskaart: met geïntegreerde boxen
Aansluitingen: usb + infrarood + seriele poort
Garantie: 30 dagen
Helpdesk: 1 jaar
Software: Open Office pakket met tekstverwerker, spreadsheet programma, presentatie programma en nog veel meer.
Extra: externe muis

Het is wel genoeg ja.

Het kan alleen zijn dat het misschien niet al te snel gaat.(vooral door je PC) maar als je daar mee kan leven dan is het wel goed.

Op het moederbord zit veelal wel een PCI-slot waar een netwerkkaart in kan.

Nou, je zit echt totaal aan de ondergrens hoor. Ik verwacht er niks van.

Geplaatst door Raymond Bos
Nou, je zit echt totaal aan de ondergrens hoor. Ik verwacht er niks van.

Vroeger konden zo ook op dit soort pc's internetten.

Als je de animatie's, geluiden e.d. uitzet dan kan het nog wel heel best lopen.

Ik heb zelf ook wel op een vergelijkbaar systeem laatst nog heel best geïnternet.. het ging alleen niet zo snel, zoals ik het al aangaf.

Ben eigenlijk benieuwd wat het moet kosten??
Is een laptop neem ik aan?

Dit is een pc waar je een milieuvergunning voor nodig hebt, omdat ie een schoorsteen heeft waar de rook uitkomt van de steenkool waarop het ding loopt :D :D :D

Maarreeh.... even serieus.... dit ding is ernstig antiek. Ik gok een jaartje of tien.
Ik denk niet dat je er nog veel mee kan. Software die erop staat of die erop werkt is behoorlijk achterhaald, en de specificaties van het ding zijn zo minimaal dat het bijna zielig is.
Je wilt ermee internetten, en hoewel je daar maar heel weinig bijzonders voor nodig hebt, zal het met dit ding niet meevallen. Een moderne netwerkkaart zal waarschijnlijk niet meer werken, dus je moet al ergens een oude op zien de duikelen.

Komt nog bij dat een 12 inch scherm wel HEEL erg klein is hoor.... moet je een goede bril voor hebben...

Ik zou maar eens op zoek gaan naar een iets nieuwer modelletje

lol wel erug oud systeempje :P

moet me denken aan de oude windows 3.11 en dos tijden :)

ja je kunt er wel mee internetten ja. maar meer ook niet.

of je moet toevallig nog wp5.1 hebben whahah

op een pentium 1 met 133 mhz kun je gewoon windows 98SE draaien met office 97, je kunt er ook gewoon mee internetten, bijvoorbeeld helpmij.nl, maar als je sites hebt met veel animaties dan zul je wel een erge vertraging krijgen, internet spelletjes zoals te vinden op www.newgrounds.com kun je in het geheel vergeten, die kun je niet spelen.

voor de rest, kun je gratis spellen uit die tijd opscharrelen van the underdogs :)

maar als je handig bent ga je een beetje rondsnuffelen op rommelmarkten, en pc disounts en dan kun je daar voor weinig al beter krijgen.

db

Kneem aan dat je deze pc moet kopen? en dat hij niet ergens op zolder staat?(anders zou er geen garantie bij staan) Ik zou eerlijk gezegd kijken op ebay waarvoor je voor letterlijk 1 euro een pentium 3 600 mhz, 256 ram en 10 giga HD kunt kopen. Vlam daar windows 2000 op en je kunt perfect internetten met animaties(Kheb een half jaar geleden in de carrefour es een internet-officepc gezien voor 200 euro: 256 ram en 800 mhz icm een HD van 40 gigabyte en een 17 inch crt scherm) De pc die ik noem, ligt daar niet ver van in de buurt.

Topicstarter wil alleen maar weten of de pc voldoende is om mee te internetten...
Ik snap niet waarom topicstarter nou ineens een nieuwe pc aan zou moeten schaffen als het met deze ook wel kan.....:rolleyes: :confused:

wellicht heeft deze pc wel emotionele waarde, :p

nog van zijn overgroot-opa geweest ofzo

Geplaatst door madmuppet
Maarreeh.... even serieus.... dit ding is ernstig antiek. Ik gok een jaartje of tien.
De Eniac, die was antiek.
Specificaties welke TS geeft zijn nog niet eens zo lang geleden.
En toen zat iedereen er nog vrolijk mee te internetten en te gamen.
Wat betreft het internetten en gebruik van een netwerkkaart moet dat wel lukken maar denk er wel om dat je aangewezen bent op software die ouder is dan dat momenteel gebruikelijk is.

maar als je handig bent ga je een beetje rondsnuffelen op rommelmarkten, en pc disounts en dan kun je daar voor weinig al beter krijgen.

Idd laast nog met schoonmoedertje in rosendaal op pc discount beurs geweest.

P4 3Ghz met 512 mb geheugen en alles der op en der aan voor 280 euries.

Dus ik zou ff verder zoeken naar een modernere pc

Zoals reeds is aangegeven, je kan hier mee internetten, maar flash en andere mooie internetfilmpjes zullen het waarschijnlijk niet/nauwelijks gaan doen.
Met alle programatuur die je wilt installeren (anit virus, firewall) zal je rekening moeten houden dat het 'lichte' programma's zijn die het systeem niet te zwaar belasten.

Voor wat betreft de netwerkkaart, dat is een ander geval. Het lijkt te gaan om een laptop, als deze geen netwerk on-board heeft zal je moeten gaan werken met een PCMIA kaart. Helaas bestaan daar weer 3 typen van, als de laptop alleen een PCMIA I slot heeft zal het waarschijnlijk een tweedehands moeten worden type II en III zal nieuw geen probleem worden. Let echter wel op, niet alle laptops uit die tijd hadden PCMIA sloten en dan ben aangewezen op de USB aansluiting.

Over PCMIA card

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan