Is dit goed of overdreven om een computer zo te installeren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Miauw

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 okt 2003
Ik ben bijna klaar met het installeren en instellen van de computer van mijn moeder. (Caleron 400 MHz. via een inbel telefoon modem)

Ik heb de volgende programma's er al op staan:

Windows XP Pro SP2 NL
Office 2000
Works 2000
Nortonsystemworks 2004 (alleen Antivirus en Internet Security)
Adressenboek Works 95 (er is volgens mij geen betere)

De programma's hier onder wil ik er bij plaatsen, maar is daar iets bij wat overdreven is? Ik wil elk programma op een apparte CD-Rom branden voor als het een keer mis gaat, maar is dat overdreven?

Ad-Aware SE Personal Edition 1.06
DailerDetect1.2
everesthome201
HijackThis 1.99.1
Hosts
IE-Spyad
msjavx86
Spybot - Search & Destroy 1.4
SpywareBlaster 3.4
SpywareGuard 2.2

Aardige verzameling zo bij elkaar, maar hopelijk wel veilig. :)

Ik heb verder geen Firewall geïnstalleerd i.v.m. dat die van XP al draait. Ik weet dat het niet alles is, maar ze belt dus in via een telefoon modem.

Ik ben bang als ik ZoneAlarm installeer dat ze er niet meer uit komt. Ik begrijp er zelf al niet veel van, dus laat staan hoe ik dat uitleggen moet.

Hoe kan je Zone Alarm zo instellen dat het eigenlijk onzichtbaar z'n werk doet? Dus doet wat die moet doen, maar zonder gezeur op je scherm? Is er ook een Zone Alarm in het Nederlands?

Ik persoonlijk zie eigenlijk maar 2 problemen( nu ja problemen).

1° en dat is wel probleempje. GEEN firewall. Nu bij een inbelverbindig, zou je nog kunnen zeggen ok, maar... voor alle veiligheid, toch maar installeren.

2° MS Office en Works te samen zou ik eigenlijk niet doen.

Dit is echter mijn visie. De rest zeker OK

Norton heeft ook een firewall, maar die heb ik niet geïnstalleerd, want dat is een ramp als die actief wordt.

Is de firewall van XP echt zo slecht, want die draait wel en ik heb daar geen last van?

Is ZoneAlarm onzichtbaar te draaien, dus zonder gezeur op het beeldscherm? (één keer instellen en klaar zou wel leuk zijn)

Ik kan ook de Firewall van Norton installeren, maar ik wil geen gezeur op het beeldscherm, is dat te voorkomen?

Office 2000 en Works 2000 kunnen prima met elkaar opschieten, ik heb er geen enkel probleem mee gehad.

Laatst bewerkt:
Je kan zonealarm en norton op de achtergrond laten functioneren. Beide kan je zo instellen.

Natuurlijk norton vreet wel aan je geheugen.
Wat betreft de firewall van onze vriend "Gaatjes" , die betrouw ik niet erg. Maar ja, wie ben ik.

Met office en works samen heb ik al problemen gehad, maar probeer het.

Hoeveel vreet norton?

Ik draai met 128 mb, dus niet erg veel.

Ik heb nog nooit problemen met Office 2000 en Works 2000 bij elkaar gehad.

Misschien nog een mooie tip ter vervanging van het progje inbeller beveiliging

Het is "redelijk" eenvoudig om te voorkomen dat er onopgemerkt manipulatie van de inbelverbinding plaats kan vinden. De RAS-telefoonlijst moet tegen schrijven beveiligd worden. Hoe gaat dit in zijn werk? Je moet op zoek gaan naar het bestand "RASPHONE.PBK", deze kan je vinden door je Windows Verkenner te openen en te navigeren naar de map "Documenten and settingsall usersApplication DataMicrosoftNetworkConnectionPbk". Klik daar met de rechter muisknop op het bestand "RASPHONE.PBK" en selecteer "Eigenschappen". Activeer het bestandsattribuut "Alleen lezen" en klik op "OK". Ga ook na of er voor elk gebruikersprofiel een map "Application DataMicrosoftNetworkConnectionPbk" onder "Documents and settings" bestaat, waarin ook het bestand "RASPHONE.PBK" staat. Zorg er dan op de voornoemende wijze voor dat deze bestanden ook een schrijfbeveiliging krijgen. Als je later een nieuwe inbelverbinding wilt configureren, moet je de beveiliging van dit bestand eerst wel opheffen, en na het maken van de nieuwe inbelverbinding opnieuw beveiligen.

Oei, met 128Mb heeft XP al last, dan zou ik zeker niet opteren voor Norton. Dan zou ik voorstellen je NAV te verwijderen en er een gratische AV scanner op te zetten. Bekijk even de berichten over virusscanners ed. op helpmij

Ach, ik denk dat het Norton wel mee valt zo lang ik niet ook nog eens de Firewall er bij ga plaatsen, maar kom er net achter dat die niet bij deze systemworks zit.

Het is een leuk systeem voor mijn moeder, het gaat er mij om dat die veilig draait. Snelheid hoeft het systeem niet te hebben, want het meeste wat gebruikt gaat worden is Word, Outlook Express en zo af en toe de Internet Explorer.

Kan je mij misschien verstellen hoe ZoneAlarm éénvoudig en het liefst onzichtbaar werkt?

Eerlijk gezegd, zou ik het niet kunnen uitleggen met zonealarm. Het is zeker mogelijk. Dat weet ik wel.

Ik gebruik zelf al 4 jaar Norton, daarvoor Mcafee en daarvoor F-prot.

Dus daar kan ik u spijtig genoeg niet mee helpen

Geeft niet, mogelijk zijn er nog meer forum lezers die een goed antwoord op mijn vraag hebben.

Ik ben ook geen alles weter. ;)

Het is voor mij ook al weer een tijdje geleden dat ik ZoneAlarm gebruikt heb maar het lijkt mij misschien beter om gewoon de standaard windows firewall te gebruiken.
Als er alleen maar gebruikt wordt gemaakt van een inbelmodem staat de pc toch niet uren online neem ik aan.
Als je ZoneAlarm zou installeren krijg je toch vaak meldingen of een bepaald programma toegang mag krijgen tot het internet.
Iemand die daar geen verstand van heeft krijgt daar misschien problemen mee.
Je kunt wel enkele meldingen uitzetten maar niet alles.
ZoneAlarm zal altijd wel een vraag blijven stellen.

:) Tja de standaard firewall van windows XP werkt in mijn ogen prima.
Het enigste verschil volgens mij ten opzichte van zonealarm en de norton firewall is dat de windows firewall je alleen beschermt tegen aanval en hack pogingen van buitenaf, dus wat dat betreft ben je beschermd.
De andere firewalls controle ook het verkeer wat van jouw PC naar buiten toegaat, maar dat is volgens mij niet zo intersant aangezien je moeder vast niet van plan is om te gaan hacken bij andere :D
En de standaard XP firewall slokt niet zoveel procersor kracht als zonealarm en Norton.

Overigens wordt dat PC'tje geen powerbeest met maar 128 MB en 400 MHz :confused:

Dat van al die programaas op een apart CD'tje lijkt me wat overdreven, dit soort programmaas verouderen snel en het veiligst is het om de laatste versie te gebruiken, dus dan heb je toch niks meer aan het CD'tje, ik zou het allemaal bij elkaar op 1 CD zetten en als je wilt 1 extra copietje maken en die veilig opbergen.

msjavx86 die kan je laten kom gene updates meer,
voor namelijk.
gebruik in plaats van java sun

Geplaatst door virtuosa
msjavx86 die kan je laten kom gene updates meer,
voor namelijk.
gebruik in plaats van java sun

Dit is volgens mij een antwoord op een verkeerd topic, of ben ik weer fout

@virtuosa

msjavx86 is toch om site's geschreven in java te kunnen bekijken?

@vanzwam

Dat programma stond er ook bij ;)

@Paintje

Voor Word, een e-mailtje sturen en een keer een website bezoeken hoeft het toch geen powerbeest te zijn?!

@Admin_Frisian

Ik kwam deze uitleg tegen, misschien gewoon eens proberen. Als het niks is kan ik het altijd nog verwijderen.

@mverlaan

Dat inbellen moet mij niet te ingewikkeld gaan worden, zo lukt het denk ik ook wel.

@all

Ik ben nog op zoek naar een normaal inbel nummer dat NIET begint met 067 of 084, want dan zie ik mogelijkheden om gratis te kunnen internetten via een inbelmodum op de start tik na dan.

Laatst bewerkt:
@virtuosa

Ik kan dus beter het programma gebruiken wat jij bedoeld?

Waar kan ik dat downloaden?

lijkt me wel aan gezien er geen security updates voor m$ java meer uit komen.
ik gebruik het in elk geval niet meer ;)

Deze?

Download JDK 5.0 Update 3 with NetBeans 4.1 Bundle

De download.

Heb ik dan steeds update's nodig om java site's te kunnen bezoeken?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan