Is dit goed voor de prijs? [Nieuwe GamePC] - budget -

Status
Niet open voor verdere reacties.

graphy

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2012
Hallo, onlangs is mijn oude pc ermee opgehouden, moedebord en processor kapot dus ben ik opzoek gegaan naar een mooi systeempje voor niet al te veel geld, ik heb t volgende gevonden:

http://tweakers.net/gallery/494366/#tab:wenslijst

Graag zou ik hier ook nog wat kritiek op willen aangezien ik niet helemaal 100% zeker ben van mijn zaak :):thumb:

Alvast bedankt!

mvg, patrick

voeding is een beetje krap maar de rest ziet er wel goed uit
je mist alleen nog het werkgeheugen tenzij je het oude werkgeheugen kan hergebruiken moet wel DDR3 zijn

Laatst bewerkt:
Zou inderdaad niet een 430 watt voeding gebruiken voor dit systeem, eerder 500 a 600, mocht je ooit als simpele upgrade crossfire willen, is ook een 600 watt voeding misschien wat krap...

Ja, dat is een goede variant, maar ik zou wel een h77 chipset nemen. Het heeft voordelen ten opzichte van de z75 chipset. Die is iets meer gemaakt om te overclocken maar het heeft niet alle features die h77 en z77 hebben. Het is bovendien ook goedkoper.
Denk bijvoorbeeld hieraan.

Dat zei ik toch?
Ik zei dat de z75 eigenlijk een soort b75 is met overclockmogelijkheden, en dat kan je niet bij een h77. Maar H77 heeft wel meer features.
Als je mijn bericht goed leest dan kan je dat daaruit ook afleiden.

er staat dat dat moederboard compatibel is met windows 7, maar ik gebruik vista ?

Ik mis een videokaart in je configuratie. Dat is wel iets heel belangrijks voor een goed draaiende gaming pc. Wat is je budget voor je videokaart?

Je voeding is overkill, maar het probleem met ITX-casen is dat er veel warmte in de kast blijft zitten.
Ik zie dat je een gpu met de standaard koeler van Nvidia hebt gekozen.
Deze heeft als voordeel dat de warmte uit de kast wordt afgestoten, maar het nadeel is dat deze vééééél te duur is voor wat je ervoor krijgt.
Ben je wel zeker dat je een mini-itx build wil? Want er zijn veel nadelen en weinig voordelen, buiten dat het compact is.

Ja, zo ongeveer goed, ik heb het een klein beetje aangepast.
Een andere kast kan je altijd nemen.

waarom is iedereen op dit forum eigenlijk zo'n fan van Club 3D? is het echt de beste vorm van een kaart?

en wat is het verschil qua moederbord? ik zou het op prijs stellen als je er wat informatie bij zou kunnen geven :p

@graphy, Club 3D maakt goede kaarten voor lage prijzen. Gigabyte is iets duurder maar heeft naar mijn mening betere koeling. Misschien is de HD 7850 OC 1GB van Gigabyte te overwegen? Die kaart heb ik ook, werkt in principe ook prima.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan