Is dit legaal?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Adjoki

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2001
Hoi,

Ik ben in het bezit van twee pc's met allebei XP. Eentje is zo'n 4 jaar oud en ooit afgeleverd met WinXP. De tweede is een half jaar oud en afgeleverd met Win XP, SP1 en SP2. Toen ik deze laatste pc kocht heb ik op de oude pc WinXP geinstalleerd. Ik heb toen de cd van de nieuwe PC gebruikt om niet nog een keer SP2 er over heen te moeten installeren. Op deze oude pc kon ik altijd opnieuw XP herinstalleren zonder opnieuw te hoeven activeren. Ik moest bij deze laatste installatie de pc wel activeren en heb toen de code van de oude licentie gebruikt. Mijn vraag is nu, is dit legaal? Ik heb immers twee licenties. Dit vraag ik omdat op de oude pc XP er wederom opnieuw moet. En omdat er inmiddels een nieuwe grafische kaart inzit vermoed ik dat ik weer moet heractiveren. Waarschijnlijk telefonisch.

Groetjes Adjoki

Het maakt niet uit welke cd je gebruikt: met/zonder SP2 of orgineel/gekopieerd enz.

Zolang je de juiste Licentiecode maar gebruikt. dus bij je oude pc de "oude code" en bij de nieuwe pc de "nieuwe"(zelfs daar zullen ze vermoedelijk niet over vallen maar officieel hoort de licentie bij de PC en niet bij de gebruiker)

Geplaatst door Ellasar

"(zelfs daar zullen ze vermoedelijk niet over vallen maar officieel hoort de licentie bij de PC en niet bij de gebruiker)

vallen ze inderdaad niet over.
ik zelf heb win.xp en mijn zoontje had win.me

heb op zijn pc ook xp gezet met mijn cd en geactiveerd.
was geen enkel probleem

Dank voor jullie reacties. Na de feestdagen ga ik XP weer opnieuw installeren met de tweede cd en de eerste licentie.

Groetjes Adjoki

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan