Is dit mogelijk? 2 maal XP en schijven wisselen

• Onderwerp starter Onderwerp starter hoss
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

hoss

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2006
Hallo,

Ik heb onlangs een nieuwe harde schijf gekocht van 250 gb, mijn 'oude' schijf is 80gb
Deze schijf raakt aardig vol, en de PC wordt tevens trager.

Nu wil ik dus op mijn nieuwe HD (als slave aan de pc gehangen) een clean install van XP installeren. en zo alle programma's. driver ed. weer opnieuw installeren zodat de PC weer lekker loopt.

Kan ik:~ 2 keer xp installeren op 1 pc?

~ zoja, als ik mijn installatie klaar heb de schijven omruilen,
dus de nieuwe master maken, mijn huide schijf indeling is C: D: E: F: op HD 1 en G op HD 2

Alvast bedankt voor Uw hulp

Hoss

Hang hem alleen eraan als master, installeer wat je wilt installeren, hang de oude erbij als slave, en haal eraf wat je wilt hebben.

Want wat jij wilt doen, gaat niet werken.

Of maak de huidige goed schoon dat die weer perfect loopt, en met de tool van de schijffabrikant kunt je hem zo clonen op de nieuwe schijf.

En er zijn nog wel meer manieren voor.

Okee,

maar eigenlijk wil ik hem niet klonen, en ik wil graag dat ik mijn eerst XP versie nog kan gebruiken totdat de nieuwe XP gereed is qua drivers, programma's en instellingen e.d.

Hoss

Beste, als je de op de nieuwe schijf alles installeert zonder de oude, dan heb je toch 2 schijven die werken?

Snap even de logica niet waarom je dat persee zo wilt doen, omdat je het zo wilt?
Wat dus zo niet werkt, je krijgt dan een dualboot en de schijfverwijzingen in het register staan fout.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan