Is dit mogelijk in access 2007?

Status
Niet open voor verdere reacties.

prinz poldi

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2009
Besten,

ik ben bezig met een database te maken om het bijhouden van mijn klanten, hun bestellingen,... te vergemakkelijken.

Ik heb 2 doelstellingen :
1. het bijhouden en bekijken van de klantinformatie (contact)
2. het bijhouden van hun aankopen om zo min of meer een rangschikking naar belangrijkheid van de klant te maken

Bij de klantinformatie zat ik met volgende probleem, per gezin verschilt het aantal kinderen natuurlijk. Het lijkt me onbegonnen werk om in mijn formulier 5 vakjes te voorzien voor de kinderen (bovendien zou hun geboortedatum daar ook aan gekoppeld moeten worden).
Nu had ik gedacht, is het mogelijk om bijvoorbeeld een vakje te voorzien voor het aantal kinderen en dat afhankelijk van het antwoord daarin hetzelfde aantal vakjes wordt weergegeven alwaar ik hun naam en geboortedatum kan ingeven.

Dank bij voorbaat voor de spontane hulp.

subformulier

Zeker kan dat en er zijn vast verschillende manieren om het aan te pakken. Ik zou de kids onder brengen in een aparte tabel waar een verwijzing naar de klant in zit. Je kunt de kinderentabel dan in een subformulier (doorlopend) op je klantenformulier plaatsen zodat er een rij met kinderen op het formulier verschijnt. Onder de knop kun je dan automatisch het bedoelde aantal records aan laten maken in de kinderentabel met elk een verwijzing naar deze klant. Daarna het subformulier verversen en daar is je rijtje met invulvakken voor de kinderen.

Sesam bedankt voor de reactie.

Helaas ben ik niet zo thuis in Acces en zou ik je willen vragen om het iets uitgebreider uit te leggen.

Hoe kan ik een subformulier op het klantenformulier plaatsen (en waar kies ik doorlopend?)...

Laatst bewerkt:
Als je je database file wilt posten wil ik je wel helpen om de database goed op te zetten. Het is aan te raden om een extra tabel te maken waarin de kinderen komen te staan.

Nu zou je in mijn ogen een subformulier moeten implementeren waarbij je oneindig veel kinderen met eventuele extra gegevens zoals geboortedatum, e.d. kunt opgeven.

Als je je database file post wil ik wel een voorzetje geven.

Groeten,

Menno

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan