• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Is dit mogelijk met excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

gangkill

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 sep 2006
Ik ben weer eens aan het stoeien met excel en kom er weer eens niet uit.

Ik ben nog steeds bezig met tool om vastgoed te beoordelen. En nu hebben wij verschillende type bewoners die niet op elke locatie kunnen wonen.

Op blad 1 is er een totaal overzicht van alle locatie bij elkaar, waar ook andere informatie word weer gegeven, maar ik weg gelaten heb in het voorbeeld. Wat op blad 1 te zien moet zijn, dat zijn de type bewoners die geschikt zijn voor de locatie en het type bewoners die geschikt zijn pas na aanpassing van de woning. Dus twee kolommen.

Die informatie moet natuurlijk ergens vandaan komen. Die komt dus van blad 2 waar je door middel van checkboxes bij elke locatie het type bewoner Kan selecteren. Je hebt drie checkboxes per type bewoner:
1. die geschikt is voor de locatie,
2. het type bewoner dat geschikt is voor de locatie na aanpassing en
3. het type bewoner dat niet geschikt is voor de locatie kan selecteren.

Ik weet dat het allemaal wat vaag klinkt daarom heb ik een voorbeeld toegevoegd.

Mijn vraag is, is dit mogelijk in excel en hoe is dat mogelijk?

Bekijk bijlage Voorbeeld.xlsx

waar staat de bewoner???

kan er maar één antwoord per locatie zijn>?

Dus 1x geschikt voor , 1x na aanpassing geschikt voor?

En in de checkboxen ga je een X zetten ofzo???

waar staat de bewoner???

kan er maar één antwoord per locatie zijn>?

Dus 1x geschikt voor , 1x na aanpassing geschikt voor?

En in de checkboxen ga je een X zetten ofzo???

Bewoners staan op blad 2, aangeduid als type 1, type 2 enz.

Ja een type bewoner kan niet geschikt en ongeschikt zijn.

En als je de checkbox aanklikt van bijvoorbeeld geschikt moet dat te zien zijn op blad 1.

De tabellen op Blad2 kun je omzetten naar één tabel met de kolommen: Locatie, Type bewoner, Geschiktheid. Bij Geschiktheid kies je codes bijv 0/1/2, of O/G/GNA, of de volledige omschrijving of wat je maar wilt.
Gebruik Invoegen > Tabel om er een tabel van te maken.
Maak daarvan een draaitabel om je gewenste schema te krijgen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan