Is dit mogelijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Coldy

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 okt 2008
Is het mogelijk om access te linken aan 10000 folders?

Oke ik zal vooraan beginnen, ik heb een folder met 10 000 sub folders. Elke sub folder heeft een naam met 10 cijfers. Nou wil ik in access iets maken waardoor ik alleen het nummer in hoef te typen waardoor die file dan opend. Ik heb echt geen idee en ben al heel de week wezen prusten maar kan het gewoon niet linken.

My vraag is is dat echter wel mogelijk en hoe zou ik dat moeten linken?

Alvast bedankt,

Ron

Laatst bewerkt:
Oke ik zal vooraan beginnen, ik heb een folder met 10 000 sub folders. Elke sub folder heeft een naam met 10 cijfers. Nou wil ik in access iets maken waardoor ik alleen het nummer in hoef te typen waardoor die file dan opend. Ik heb echt geen idee en ben al heel de week wezen prusten maar kan het gewoon niet linken.

My vraag is is dat echter wel mogelijk en hoe zou ik dat moeten linken?

Alvast bedankt,

Ron

Ron,

Je kunt gebruik maken van
Code:
Shell "explorer.exe c:"
Vervang hier de c: door de juiste directory en de naam van de subfolder. Deze is natuurlijk eev variabele die je vanuit je formulier mee geeft aan de macro.

Wim

Oke bedankt probleem is alleen de bestanden staan op een netwerk en zal uiteindelijk van elke computer moeten werken maakt dat uit? Of blijft het de zelfde code?

Oke bedankt probleem is alleen de bestanden staan op een netwerk en zal uiteindelijk van elke computer moeten werken maakt dat uit? Of blijft het de zelfde code?

Nee, dat maakt niet uit. Op een net werk werk je niet meer met C:\ maar met een netwerkadres \\netwerknaam.
Die is voor iedereen gelijk, dus zou moeten werken.

Wim

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan