is dit mogelijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

noudi93

Gebruiker
Lid geworden
15 sep 2010
Dus ik wil zelf een pc behuizing maken.

Deze start als een 2e hands testbench. Hier wou ik een custom behuizing omheen maken. Waarbij de mobo plate de grens is. Alles hieronder word een ijzeren behuizing en erboven word plexiglas (zodat je door het plexiglas alleen het mobo ziet en niet de voeding etc).

Maar nu komt mijn dilemma. Ik kan wel fans in de ijzeren platen zetten om de onderste onderdelen te koelen, maar omdat alles boven het mobo plexiglas is vind ik het niet mooi om daar fans in te zetten. Maar kan ik dan wel luchtkoeling doen? Omdat er dus in het mobo "hok" geen airflow is. Ben ik in dat geval gelimiteerd tot alles waterkoelen? Of weet iemand een mooie manier om daar toch nog een airflow te krijgen om alles te koelen?

tot hoe hoog zit het staal dan? alleen de onderste 10 cm? de helft? etc? wat je kan doen is aan de voorkant een fan aan de onderkant te plaatsen, en een bovenin aan de achterkant. die zit dan inderdaad wel in je plexiglas, maar er bestaan ook doorzichtige fans. dit zou een optie kunnen zijn.

je zou ze ook allebei onderin kunnen plaatsen, en dan aan de voor-onderkant nog een fan die omhoog blaast. of in het midden van de bodem tot de helft een afscheiding maken zodat de lucht geforceerd wordt omhoog te gaan.

het is dus wel mogelijk, maar vereist wat denkwerk

waterkoeling zal daarentegen wel mooier en stiller zijn.

het staal zit ongeveer 24cm hoog en het plexiglas ongeveer 20cm. En het probleem is dat de moederbord plaat het geheel echt afscheid er komt echt geen lucht doorheen. Alle kabels komen door gaten die met rubber gecoat worden zodat je er niet doorheen kunt kijken.

In mijn huidige visie is het plexiglas gedeelte dus echt luchtdicht. Maar ik bedenk me net dat ik wel met fans moet werken. Anders zou ik elk gedeelte van het mobo, wat ook maar een beetje warm kan worden, moeten waterkoelen. En dat is te duur.

ik snap nu pas wat je bedoelt denk ik. maar ja dat zou inderdaad gekoeld moeten worden, wellicht kan je gebruik maken van de doorzichtige fans waar ik het eerder over had.

Ik heb nog een vrij groot probleem gevonden waardoor het hele project wel eens ontspoort zou kunnen worden.

Normaal staat mijn kast rechts onder of op mijn bureau. Maar daar is alleen ruimte voor een tower en niet voor een kubus (als het ware) Wat zou betekenen dat hij links moet waar wel genoeg ruimte is, maar hier staat hij op ongeveer 1cm van de verwarming. Dit kan nooit goed zijn voor een pc denk ik.

Misschien dat ik nog wel een leuk tower idee kan verzinnen ofzo.

Misschien heeft iemand anders nog ideeen? Of over de kubus (hoe ik dat zou kunnen doen) of voor een mooi origineel tower mod?

ff snel beetje getekend in paint. Om een ander idee neer te zetten

casemod-concept-1.png

het idee is dus om de drive bays weg te halen waardoor de kast maar tussen de 32-35cm diep hoeft te worden.

Doel is dan dus dat hij wel hoog word maar niet diep. En er komen dan onderweg nog wel leuke ideeen op hoop ik. SilentCry is mijn gamerstag en dit wou ik er dan op spuiten in rood.

De kast zou dan zwart met rood worden. En dan de voorkant van rood mesh en de bovenkant waarschijnlijk ook.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan