is dit nog te repareren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

boerdet

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Al een paar dagen aan het klooien met de PC van m'n zoon: AMD duron 1300Mhz, xp pro, via chipset. Asrock mobo, AMI bios 1.2 etc.
Zoonlief had iTunes geinstalleerd en toen liep het ding voor het eerst vast. De fouten zijn verergerd en uiteindelijk bleek de voeding stuk (?). Nieuwe zwaardere voeding gekocht en het systeem begon weer te draaien. het leek allemaal in orde maar nu loopt ie om de haverklap vast (bsod) en wel in alle mogelijke opstart posities. Soms in het bios , soms net als windows gaat draaien en soms pas als je bv voor het eerst OE aan doet. Allemaal heel wisselend dus. Ook de foutmeldingen (stopcodes etc ) zijn verschillend, maar meestal is het "driver IRQL not les or equal" (0xD1?).
Ik kom zelf tot de conclusie dat er of een fiks driver probleem is of het Ramgeheugen stuk is. (of het mobo?)En daar komt mijn vraag: ik het Memtest8.6 gedraaid en die komt met duizenden errors. Is het geheugen dan stuk en is dat de oplossing of kan dat Memtest ook foute gegevens oplepelen? En hoe moet ik dat fiksen?
met vr gr TB

Lijkt simpel, maar hoeft het idd. niet te zijn :

zitten er heel per ongeluk 2 geheugenstripjes in ? Zo ja, trek er eerst de ene uit en dan de andere. Als er een van de 2 overleden is, dan zou je het probleem daarmee gelijk hebben opgelost..........

hartelijk dank zover, hij geeft inderdaad één beep en er zitten inderdaad twee "reepjes" in, ik ga het zo snel proberen...!

Geplaatst door boerdet
hartelijk dank zover, hij geeft inderdaad één beep en er zitten inderdaad twee "reepjes" in, ik ga het zo snel proberen...!

Het wordt steeds gekker! Nu heb ik de reepjes geheugen een voor een geprobeerd en bij beide start hij netjes (langzaam..) op en komt op een ANDER BSOD terecht: 0x0C4 en dat zou te maken hebben met de SAVRT.SYS van Symantec. Dan is het geheugen dus niet stuk en wat moet ik nu?

Je zou bijna zeggen, schakel het antivirusprogje eens helemaal uit................ en kijk wat er gebeurt.

Geplaatst door gast0225
Je zou bijna zeggen, schakel het antivirusprogje eens helemaal uit................ en kijk wat er gebeurt.

Hoi (Pasja),

Na lang klooien via Veilige modus en wat oude Dos trucjes is het me gelukt om Symantec AV totaal te killen.
(normaal uninstallen was niet mogelijk omdat ik niet meer in Windows kwam)
Toen bleef de PC inderdaad draaien, alleen erg langzaam. Hij gaf alleen nog een BSOD bij afsluiten en weer op een file van NortonAV.
Toen via het Netwerkje de Data gesaved en alles geformatteerd. Nu draait ie weer als een Zonnetje en mijn conclusie is:
Al lijkt het nog zo erg een Hardware probleem, sofwarematig kan er een erg ingewikkeld DLL en SYS bestanden-conflict optreden.
Dank je Pasja en zal ik nu die AV er maar niet meer opzetten, of is er met andere software een voorkeursvolgorde van installeren?
vr gr TB
:)

Je bent niet de eerste en ja zal ook vast niet de laatste zijn die met dit antivirusprogje uiteindelijk een keer behoorlijk "gezeur" krijgt.
Wat je zelf al schrijft is ook nog eens een keer helemaal maar, ik meen 't al eerder gelezen te hebben:
het lijkt een hardwareprobleem en uiteindelijk blijkt het een softwareprobleem te zijn (en ook nog eens een keer door je antivirusprogje).

Helaas voor jou (en gelukkig voor mij :D ) heb ik een ander merk antivirusprogje, hetwelk mij eigenlijk nog nooit gezeur heeft opgeleverd.

Daar ik met jouw merk antivirusprogje geen ervaring heb, kan ik niet zeggen of er een bepaalde (meest handige) volgorde is. Zelf installeer ik na een schone format eerst alle progammatuur (inc. updates) m.u.v. het antivirusprogje. Als alles goed is geinstalleerd, dan pas installeer ik het antivirusprogje. Ik weet dan zeker dat het antivirusprogje niet "overstuur" raakt als ik een kale installatie heb verricht van al mijn software, waarop dan diverse updates volgden.
Maar of het ECHT heel veel verschil maakt, dat durf ik niet te zeggen.......... er zit ergens wel een logica in om ja te zeggen (althans tegen het risico), maar aan de andere kant mag je van tegenwoordige antivirusprogjes ook wel verwachten dat ze niet gelijk in de stress raken als er updates van software worden geinstalleerd, m.a.w. ik weet 't niet ;) .

Laatst bewerkt:
Andere virusscanner nemen? NAV is een bedroevend product, zelfs het gratis AVG presteert beduidend beter.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan