is dit nuttig?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Greatchampion

Gebruiker
Lid geworden
16 aug 2002
ik heb nu:

a7n8x-e deluxe met een 2400+ proc erin (fsb 266)

ben van plan om nieuw (lees sneller) geheugen erin te stoppen.

de volgende:
Kingston Low-Latency HyperX DDR 400 MHz (PC3200)
(type KHX3200UL/512 2-2-2-5)

kan ik van deze cas volledig gebruik maken? met andere woorden haal ik dit helemaal met deze fsb? (heeft dit iets mee te maken?)

correct me if i'm wrong

je hebt een processor die draait op 266 mhz en je koopt duur geheugen met 400 mhz?

Voor de toekomst is het wellicht handig om het alvast te hebben, maar op dit moment heb je hier niet veel aan.

overigens heb ik de corsair versie van de extreme low latency van 2-2-2-5. of ik hiermee sneller ben? Geen idee. Denk ook om eerlijk te zijn dat het bijna niet merkbaar is, of je 2-2-2-5 of 2,5 heb.

Volgens mij gaat je geheugen automatisch dan op 266 MHZ lopen (FSB snelheid), dus volgens mij heeft het geen zin...

Ik weet het net als Stigter niet zeker...

om je twijfel weg te nemen.
Zoals De Vries het verwoord is het.

Jij kan met je huidige processor ook ddr 266 (pc2100) kopen, je zal het verschil met de 400 (pc3200) niet merken omdat je geheugen automatisch de snelheid van je processor overneemt.

Mocht je in de nabije toekomst een andere processor willen kopen is het wel een goeie koop

Op zich ook wel logisch, als je FSB in dit geval 266mhz is, dan is dit ook de snelheid waarmee het moederbord maximaal om kan gaan, dus.....
1 en 1 is 2.
Verschil merk je zo en zo bijna niet in de huis stuaties, als je bij wijze van een moeder bord kan betalen die deze snelheid aan zou kunnen en dan die stap zou nemen dan merk je het eigenlijk pas als, a: je HD ook lekker snel is, b: je flinke software draait die echt wat vergt van je geheugen modulles en je HD en c: dt gebeurdt eignelijk alleen maar bij teken en audio en video bewerking.

Of te wel, programmas die niet te betalen zijn en ook eigenlijk niet in de huiselijke sferen worden gebruikt.
Maar goed, voorbereid op de tokomst moet kunnen tegenwoordig.

audio en videobewerking?
ik maak regelmatig dvd's, dus zou ik het wel moeten merken... filmpjes omzetten etc is bij mij toch vrij vlot gebeurt.

Maar goed, we hebben het niet over mijn systeem;)

Zal ik het nog lastiger maken.
http://usa.asus.com/products/mb/socketa/a7n8x-e-d/overview.htm

Het moederbord wat jij wilt kopen ondersteund Dual-channel.
Dat wil zeggen, dat je beter twee reepjes van 256mb kunt kopen ,dan 1 reepje van 512mb.
Die twee reepjes, van hetzelfde merk en type, zullen beter werken dan dat ene reepje, van hetzelfde merk en type.
Met Dual-channel worden er bijvoordbeeld 2x 256mb gezien, als 1x 512mb geheugen.
Dit leverd snelheidswinst op, ten opzichte van 1 werkelijk geheugen van 512mb.

Ik zou dus voor 2x256mb gaan, maar niet PC3200(400mhz) met die processor.

en Stigter, het maken van DVD's is bv een van die dingen alhoewel je geheugen daar niet echt bij te pas komt hoor, een klein gedeelte maar, als je HD maar snel is, het omzet proces wordt over het algemeen het meest door de HD uigevoerd, hij pakt een stukje oud film en zet dat om naar dvd film.
Daarom is de pc ook eigenlijk niet meer aanspreekbaar en zou je hem met rust moeten laten zodat hij alle tijd aan de HD kan gunnen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan