Is dit voldoende?

Status
Niet open voor verdere reacties.

neosage

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 jul 2009
Ik wil graag het geheugen van een pc uitbreiden van 512 mb naar 2 gb, om zo de snelheid te verhogen. De processor is 1,67 mhz. Heeft het uitbreiden van het geheugen in deze situatie zin, of blijft de pc vanwege de processor toch traag, en kan ik beter een nieuwe pc aanschaffen?

Ik wil graag het geheugen van een pc uitbreiden van 512 mb naar 2 gb, om zo de snelheid te verhogen. De processor is 1,67 mhz. Heeft het uitbreiden van het geheugen in deze situatie zin, of blijft de pc vanwege de processor toch traag, en kan ik beter een nieuwe pc aanschaffen?

bedoel je GHZ je hebt MHZ neer gezet

Edit je pc wordt er alleen maar sneller op vanwege dat hij meer ram heeft

hoi

Als ik jou was zou ik spreiden. Een iets betere processor en 1 of 1.5 gig ram geheugen. Afhankelijk van het budget kan je ook allebi vervangen.

Je kunt beter naar een nieuw processor gaan kijken dan naar geheugen, want daarmee ga je je pc niet sneller maken.

met meer geheugen maak je de pc wel sneller. een oom van mij had ook een 1.67GHZ processor met 512 MB geheugen, dit heb ik toen voor hem verhoogd naar 2GB, en dat was echt een flink groot verschil kwa snelheid

dus als je even kan vertellen wat voor moederbord je hebt, dan kunnen we kijken wat voor geheugen je daar in kan zetten

Laatst bewerkt:
hallo

Ik heb een probleem ik speel een spel genaamd Warrock. Maar als ik het speel komt er vaak een melding die zegt onvoldoende virtueel geheugen. Hij weigert dan dus geheugenaanvraag van Warrock waar het trager van wordt en het dus niks aan is om te spelen:confused:
ik heb op sites gekeken en er stond een programma dat heette RAMbooster en ik heb het gedownload om te kijken of mijn geheugen inderdaad te weinig was.
dit staat er allemaal :

total psychical RAM: 523756 KB
available psychical RAM: 300112

het balkje is ook rood terwijl de andere blakjes blauw zijn ik doe vaak "optimize" maar het gaat dan gewoon weer terug bij af

kan iemand helpen want het is echt vervelend

alvast bedankt,:thumb:
mvg mark

Laatst bewerkt:
Mischien is het makkelijker om het geheugengebruik even via taakbeheer te bekijken(ctrl+alt+del) en dan naar prestaties even het spel spelen en dan een print screen maken van taakbeheer dan kunnen we goed zien of het nodig is (print screeen aan ons laten zien) Markv123 begin even een eigen vraag want dit is die van neosage

Groetjes,

Meer40

Laatst bewerkt:
hoi

ik heb nu een printscreen je kan hem met paint weergeven maar hoe moet ik hem hier nu opzetten?

mvg,
mark

en sorry dat ik op die van neosage zit want ik ben nieuw ik weet nog niet zo goed hoe dit werkt

Laatst bewerkt:

Er zijn 2 mogelijke oplossing met betrekking tot het doel van je pc.

Als het gaat om een werksituatie (waarin je 'gewone' programma's & tools gebruikt) moet je je Ram uitbreiden.
Als het gaat om een gamesituatie (waarin je games dus te traag gaan). Zou je en je processor uit moeten breiden. En je intern geheugen. En vaak is het in deze situatie slimmer om een nieuwe computer te kopen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan