is dit wat? (pc systeem)

Status
Niet open voor verdere reacties.

c0okie

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2004
Hallo mensen,

ik wil graag een nieuwe pc kopen ik wil absoluut geen gezeur hebben met garantie dus daarom koop ik deze keer een compleet systeem.

De dingen die ik normaal op mijn pc die is:
1. IRC
2. Instant Messengers
3. Veel Downloaden ;)
4. Leren Programmeren
5. Huiswerk

--
Intel Celeron 355 Processor 2.8 Ghz
256MB DDR geheugen
Western digital 80GB Hard Disk
Sapphire ATi 7000 64MB Videokaart
Aopen 52x Cd-rewriter
Aopen DvD speler
3.5" diskdrive
TV-out
5.1 audio on-board
LAN
USB 2.0
--

Ik wil er trouwens bij het eventuele aanschaffen vragen of er een hdd van 40GB bij ingezet kan worden omdat ik daar graag linux op wil hebben draaien (dualboot)

Geef aub je mening,
cookie

een duelboot kan ook met 1 harddisk, je kan namelijk verschillende partities aanmaken.

Verder voldoet die pc prima, zou misschien wel met minder kunnen.

een duelboot kan ook met 1 harddisk, je kan namelijk verschillende partities aanmaken

ja oke das waar, maar ik heb daar eerder problemen mee gehad. En dan kan ik de windows hdd weer eens lekker formatteren nadat ie weer vol zit met spyware ect. :D

Hoi,

Wat kost hij?
Persoonlijk zou ik voor meer geheugen gaan. 256 MB is echt niet veel meer tegenwoordig. Ook ben ik niet zo kapot van Celeron en raad ik je een P4 aan.
Wel een aardig systeem verder maar dat hangt ook van de prijs af natuurlijk.
Lees ook dit even:

Het grote verschil tussen de intel celeron en de "gewone" pentium 4 is niet alleen de snelheid de celeron loopt op 400 mhz front size bus [fsb], ( de gewone p4 is er in de smaak 533 fsb (512kb cache) en in de smaak 800 fsb en die is er weer in 2 versies met 1mb cache en met 512kb cache).

de rekenkracht van de celeron is lager dan die van dezelfde snelheid in "normale pentium" , de geheugen doorvoer is lager, de algemene prestaties zijn minder (dan die van dezelfde snelheid p4)

De celeron is eigenlijk alleen op licht kantoorwerk, internet en zo aan te raden en als het budget laag is.

Met dank aan: maxscavenger
Senior Member

Laatst bewerkt:
ik ken de verkoper persoonlijk voor mij kon hij een prijs maken van 500 euro

Dat is best een mooie prijs maar voor een klein beetje extra zou ik er echt minstens 256MB bijprikken. Het maakt een enorm verschil en is je geld meer dan waard.

Houd er rekening mee dat XP Home al 128 MB opslokt!!!

Laatst bewerkt:
Tis een redelijke prijs, maar even een vergelijk met deze pc:
http://www.compusupply.nl/highpc.php?oid=4

Deze heeft wel een normale procesor, wel 512intern, een betere videokaart en is maar een klein beetje duurder (48 euro)

Ik zou dus echt geen celeron nemen, zeker niet als je wilt programmeren.
512 intern moet je zeker nemen.

Ga dus eens zoeken op internet, als die verkoper van jou te duur is met een normale processor en meer geheugen.

@marsmannetje

tis wel een amd en daar heb ik echt nix mee dus in dat geval ga ik toch liever voor een celeron

Ik heb ook intel, maar amd is minimaal net zo goed en zekers stukken beter dan celeron.

Bij de keuze tussen celeron en athlon hoef je niet eens te twijfelen zo groot is t verschil.
Kijk, een vergelijk tussen P4 en Amd athlon is natuurlijk heel anders.

Waarom denk jij dat amd slechter is?

Geplaatst door c0okie
@marsmannetje

tis wel een amd en daar heb ik echt nix mee dus in dat geval ga ik toch liever voor een celeron

Nou, dat zou ik dus nooit doen. Celeron is gewoon een voordelige keuze en daarmee ook één van de minste. Leuk als je niet veel centen hebt en je wil toch een PC maar daar houd het ook op.

hm das mijn fout denk ik ik dacht altijd dan amd ideal was voor games maar dat hij toch wel aardig warm word en dat daarom de meeste mensen (die niet gamen) voor een intel/celeron gaan.

oke bedankt jongens, dan kijk ik toch even of ik misschien iets anders voor die prijs kan krijgen bedankt.

Geplaatst door marsmannetje
Tis een redelijke prijs, maar even een vergelijk met deze pc:
http://www.compusupply.nl/highpc.php?oid=4

Deze heeft wel een normale procesor, wel 512intern, een betere videokaart en is maar een klein beetje duurder (48 euro)

Weet je zeker dat het hier een Barton processor betreft (gelijkwaardig aan PIV) en geen T-bred of nog erger een Semperon, want beide laatst genoemde hebben behalve een lagere cache (a la Celeron) ook nog eens minder transistoren, zodat ze eigenlijk nog lager uit komen dan de Celeron

heel eerlijk gezegd niet, maar dat zou hij kunnen vragen.

Wel staat er dit bij de processor:
De processor is een AMD XP2800+. In combinatie met het 400 FSB moederbord levert dit systeem scherpe prestaties.

Zegt misschien nog niets (ben geen amd-kenner), maar ik denk toch wel dat dit een normale amd xp is.

Ook omdat een gewone P4 daar 600 euro is. De gewone xp is iets goedkoper dan de p4, dat klopt dus aardig.

Maar mocht ie echt daar willen kopen, dan moet ie dat wel navragen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan