Is dit wel een gelduiskaart? Ik heb geen idee.. help

Status
Niet open voor verdere reacties.

KimSerh

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2005
Berichten
155
hallo iedereen,
iik had wat probleempjes met mijn oude computer, hij wilde niet meer opstarten.. inmiddels heb ik hem opnieuw geinstalleerd.. maar me geluid doet het niet.. dus ik bij het configuratiescherm gekeken welke stuurprogramma's waar miste..
nou hij mist ze bij de volgende dingen:

PCI Multimedia Audio Device
PCI Serial Controller

Geen idee wat dit zijn maar ze missen beide de stuurprogramma's..

is het dan misschien een betere optie als ik de hele schijf gewoon maar ff format en weer opnieuw installeer?
 
Met formateren en opnieuw installeren krijg je hetzelfde weer terug.

PCI Multimedia Audio Device = geluidskaart deze heeft dus nog een driver nodig.

PCI Serial Controller = serial poort controller, deze heeft ook een driver nodig. Waarschijnlijk moet je nog de moederbord drivers installeren.
 
Aan Mario

ohja.. sorry ik wist niet in welk forum gedeelte ik hem plaatsen kon.. :eek:
 
Geplaatst door KimSerh
aha... en hoe doe ik dat? :eek:
Je zal eerst moeten weten welke geluidskaart je hebt. Daarna kun je opzoek naar de driver.

Wat betreft die andere, je hebt als het goed is een cd-rom bij je meoderbord gekregen. Anders hier even exact opgeven welk moederbord je hebt.
 
ik heb geen cd voor de geluidskaart, ik zou niet weten hoe die eruit ziet (de kaart).. en wat wil je van me moederbord weten? :eek: :)
 
Van je moederbord het exacte type/model.:)

Geluidkaart kun je makkelijk herkennen als je de kast open maakt(voorzichtig). Waar je speakers op aangesloten zijn is je geluidskaart. Het kan ook nog dat deze op het moederbord(onboard) zelf zit.
 
de speakers zitten aan het beeldscherm 'vast' de stekker van het beeldscherm bestaat uit 2 delen.. een grote oranje en een kleine witte.. :confused:

er staan heel veel getalletjes op het moederbord (dat is toch dat grote groene ding waar alles aan vast zit:eek: )
Maar dit waren toch wel de meest duidelijke..

Win bond w83977TF-AW Am.Mega.87-96

Award PCI/PNP 686 s/n 154219941

heb je daar wat aan?
 
Die kleine witte stekker gaat waarschijnlijk naar je geluidskaart in de pc kast.
Helaas heb ik niks aan wat je opgeeft, dit zijn namelijk de Bios chip gegevens.

Het is inderdaad dat grote "groene" ding wat ik bedoel.:) Tegenwoordig hebben deze ook andere kleuren.

Kijk eens of er tussen de PCI(witte)-sloten iets staat.

Download anders even Everest Home Edition:
http://www.snapfiles.com/get/everest.html
Als je het progamma hebt geinstalleerd, kun je bij:
Moederbord > moederbord, waarschijnlijk zien welk moederbord je hebt.

Je kunt dan ook even kijken bij:
Multimedia > PCI/PnP Audio, voor je geluidskaart.
 
goed.. ik heb de computerkast nu op mijn schoot.. waar moet ik kijken voor de naam en type van t moederbord?
 
ja daar staat wat..
ehm..

micro star model ms 6147 with fcc standaards
 
Ik wou de links plaatsen, maar toen lag Helpmij er even uit. Gelukkig heeft Maestro12 ze inmiddels geplaatst.:)
 
ik heb het gezien.. ja vervelend dat ze er even uitlagen.. maar evengoed heel erg bedankt!!!:thumb:
 
ja.. ik heb de schijf geformatteerd en toen alles geinstalleerd.. en nu doet ie het weer..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan