Is dit wel goed voor een hardeschijf??

Status
Niet open voor verdere reacties.

daand

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
22 feb 2008
Goededag,,

Ik bezit sinds vorige week een Western digital 320GB SCORPIO BLUE,maar met kopieren haalt hij wel 70mb/s ik kweet nie of dat goed is dee net 72,6mb aan muziek kopieren ik zag het nog niet of het stond al in een andere map zo snel. Niet dat ik straks Read en Write error's krijg na de garantie

mvg daan

Bijlagen

• HDTUNE Smart Tab.png
    HDTUNE Smart Tab.png
    89,1 KB · Weergaven: 26
Laatst bewerkt:
Grin, is voor het eerst in mijn leven dat ik een vraag lees waarom iets zo snel is :)

maar je hoeft je geen zorgen te maken dit moet de schijf prima aankunnen

Maar goed de oude hardeschijf een Hitachi Travelstar 80GB haaldde nog geen eens de 30mb/s met 1GB ram heb nu 2GB de snelheid lijkt de helft van een ssd met kopieren

Maar die is dan ook een tikkie ouder.

techniek staat niet stil en als je de PATA variant hebt (IDE aansluiting) kan de WD 100MiBi/Seconde aan

Maar die is dan ook een tikkie ouder.

techniek staat niet stil en als je de PATA variant hebt (IDE aansluiting) kan de WD 100MiBi/Seconde aan

Het is SATA II de oude hdd was een SATA I

72mb is ook snel gekopieerd. Dus je ziet geen gemiddelde snelheid van de schijf. Dat zou je kunnen zien met grote bestanden, laten we zeggen 1gb of meer. Dan zal je zien dat de kopieersnelheid in het begin best hoog is, om vervolgens langzaam te zakken naar snelheid waar deze op blijft steken. ;)

Kijk ook eens de test van deze harddisk met HD Tune Pro:
http://www.legitreviews.com/article/937/3/

Oke, maar dat maakt niet uit.

De link naar de test met het programma HD Tune was ook maar ter verduidelijking.

Heb een Printscreen van de File Benchmark en van de rest nu hier staan

Net bij het uitpakken van roller coaster tycoon 2 de iso dan haalde hij 246mb/s maar ging wel naar beneden

Bijlagen

• File Benchmark HD TUNE.png
    File Benchmark HD TUNE.png
    85,6 KB · Weergaven: 39
  • Hele HDTUNE TEST.png
    Hele HDTUNE TEST.png
    81,4 KB · Weergaven: 46
  • Alleen Burst Rate HDTUNE.png
    Alleen Burst Rate HDTUNE.png
    70,1 KB · Weergaven: 27
Laatst bewerkt:
Status