Is draadloos via Livebox veilig?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hjthelper

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2006
* Heb je een adsl of kabel aansluiting
ADSL2+ van Wanadoo. (Was toen Orange gaan heten, en nu heet het "Online")
* Welk besturingsysteem gebruik je (dus b.v. Windows 98)
Windows XP. Home SP3
* Gebruik je een firewall en zo ja welke
PC1: Kaspersky Internet Security 7
PC2: Norton Internet Security 60 dagen trial.
* Welk merk en type router of modem gebruik je.
Livebox, van de info pagina:
Naam F@st3202
Software versie 3202WNLB_22204E
Referentie 3202WNLB_22204E

* Als je draadloos verbinding wilt maken welk merk en type wireless kaartje gebruik je dan .
Geen idee, het werkt iig wel hoor ;) 54Mbps draadloos zegt de laptop. Livebox zegt 802.11 b+g

---

Hoi allemaal,

Wij hebben thuis sinds 2-3 dagen een nieuwe laptop. We willen nu ook voor het eerst bestanden delen via die 2. Dit gaat allemaal prima hoor. Nu is de vraag:
Bij de Livebox is het zo dat je een knopje moet indrukken, en dan heb je ~30 secs de tijd om verbinding te maken. De verbinding die dan gemaakt word word opgeslagen/vertrouwd. Daarna worden er geen verbindingen meer geaccepteerd (Draadloos).

Ik gebruik geen WEP/WPA, want dat is een heel gedoe. Als de optie van die Livebox werkt is het prima zo. Is dit veilig?

Als ik bestanden deel, zijn die dan alleen beschikbaar voor de pc's in het thuisnetwerk? Of voor iedereen die bv. mijn IP intikt in z'n browser?

Alvast bedankt,

- niels

De verbinding zou ik zeker beveiligen dit gedoe bestaat uit het wachtwoord invoeren op alle machines, dus dit zo niet heel veel tijd moeten kosten. Zelf heb ik geen Livebox dus of het echt onveilig is zou ik niet met zekerheid durven zeggen.

Vertel mij dan maar wat ik fout doe ;). Ben al 2 avonden bezig ;)
Ik kom daar dus niet uit... WPA ingesteld via de Livebox, dan die key invullen bij Vista, en dan pakt ie het niet, ook niet als ik weer die knop indruk op de Livebox om verbinding te kunnen maken.

Stug volhouden. Toen ik mijn livebox de 1e keer installeerde moest ik ook tig keer klooien voordat het lukte. De volgorde volgen, inc. het stekkertje eruit trekken en de minuut wachten, is érg belangrijk.

En wat is de "volgorde" dan? Is er een handleiding om dit te doen met een Livebox?

Mvg,

- Niels

Ja wis en waarachtig, maar die heb je toch van Orange gekregen?

Laat ik nu zojuist zien dat je op de website van Online gewoon de installatie handleiding kunt downloaden............... Daarmee is dat gedeelte van je probleem iig. opgelost.

Beste resultaat wat ik kan vinden is dit

En daar staat trouwens dat alleen WEP word ondersteund, maar in de Livebox zelf staat WEP + WPA?? Kan je geen link geven van waar het staat want ik zie t niet.

Jij gebruikt zelf de Livebox zeg je. Is dit dan echt nodig? Is die REG knop niet voldoende? Daar staat ook nog eens dat je de WEP key van de onderkant van de Livebox moet halen. WEP is makkelijk te achterhalen heb ik gehoord, dus ik wil, als de beveiliging echt MOET, WPA doen. Die staat niet op die Livebox. Ik dacht dat ik er een gewoon kon verzinnen, een wachtwoord..

Maar aangezien ik ook die WEP key moet overschrijven/typen van de Livebox, moet ik deze helemaal loskoppelen, omdat die in de hoek staat tussen allemaal draden en onder het stof. De REG key indrukken is al een hele klus...

Zoals ik al schreef heb ik wat geneuzel gehad tijdens de 1e installatie. Pas toen ik letterlijk alle stapjes volgde die in de handleiding staan, lukte het om verbindig te leggen.

In de handleiding zie ik alleen WEP staan, niks over WPA.. En is het echt nodig? of is de REG knop voldoende?

Het is opgelost. MAC-filtering moest uit staan, daarna werkte het.

Nog bedankt allemaal.

- Niels

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan