* Heb je een adsl of kabel aansluiting
ADSL2+ van Wanadoo. (Was toen Orange gaan heten, en nu heet het "Online")
* Welk besturingsysteem gebruik je (dus b.v. Windows 98)
Windows XP. Home SP3
* Gebruik je een firewall en zo ja welke
PC1: Kaspersky Internet Security 7
PC2: Norton Internet Security 60 dagen trial.
* Welk merk en type router of modem gebruik je.
Livebox, van de info pagina:
Naam F@st3202
Software versie 3202WNLB_22204E
Referentie 3202WNLB_22204E
* Als je draadloos verbinding wilt maken welk merk en type wireless kaartje gebruik je dan .
Geen idee, het werkt iig wel hoor
54Mbps draadloos zegt de laptop. Livebox zegt 802.11 b+g
---
Hoi allemaal,
Wij hebben thuis sinds 2-3 dagen een nieuwe laptop. We willen nu ook voor het eerst bestanden delen via die 2. Dit gaat allemaal prima hoor. Nu is de vraag:
Bij de Livebox is het zo dat je een knopje moet indrukken, en dan heb je ~30 secs de tijd om verbinding te maken. De verbinding die dan gemaakt word word opgeslagen/vertrouwd. Daarna worden er geen verbindingen meer geaccepteerd (Draadloos).
Ik gebruik geen WEP/WPA, want dat is een heel gedoe. Als de optie van die Livebox werkt is het prima zo. Is dit veilig?
Als ik bestanden deel, zijn die dan alleen beschikbaar voor de pc's in het thuisnetwerk? Of voor iedereen die bv. mijn IP intikt in z'n browser?
Alvast bedankt,
- niels
ADSL2+ van Wanadoo. (Was toen Orange gaan heten, en nu heet het "Online")
* Welk besturingsysteem gebruik je (dus b.v. Windows 98)
Windows XP. Home SP3
* Gebruik je een firewall en zo ja welke
PC1: Kaspersky Internet Security 7
PC2: Norton Internet Security 60 dagen trial.
* Welk merk en type router of modem gebruik je.
Livebox, van de info pagina:
Naam F@st3202
Software versie 3202WNLB_22204E
Referentie 3202WNLB_22204E
* Als je draadloos verbinding wilt maken welk merk en type wireless kaartje gebruik je dan .
Geen idee, het werkt iig wel hoor

---
Hoi allemaal,
Wij hebben thuis sinds 2-3 dagen een nieuwe laptop. We willen nu ook voor het eerst bestanden delen via die 2. Dit gaat allemaal prima hoor. Nu is de vraag:
Bij de Livebox is het zo dat je een knopje moet indrukken, en dan heb je ~30 secs de tijd om verbinding te maken. De verbinding die dan gemaakt word word opgeslagen/vertrouwd. Daarna worden er geen verbindingen meer geaccepteerd (Draadloos).
Ik gebruik geen WEP/WPA, want dat is een heel gedoe. Als de optie van die Livebox werkt is het prima zo. Is dit veilig?
Als ik bestanden deel, zijn die dan alleen beschikbaar voor de pc's in het thuisnetwerk? Of voor iedereen die bv. mijn IP intikt in z'n browser?
Alvast bedankt,
- niels