Is een 8 GB flash voldoende om een PC snel te laten starten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

snarf54

Verenigingslid
Lid geworden
2 aug 2004
Ben toe aan nieuwe PC
Kijk naar ASUS M70AD
Heeft en HDD van 1 TB met 8 GB flash.
Is dit voldoende om een PC snel te laten starten ?

Alvast bedankt.

8GB Flash?, denk eerder dat je daar 8GB aan Ram bedoeld.

Er zit een SSD in van 64 gb en daarnaast een hdd van 1 tb.(als je kijkt naar de link eerder genoemd in een reactie). Als je Windows installeerd op de SSD dan zou de computer snel moeten opstarten.

Laatst bewerkt:
Maar dan moet je wel alle andere zaken dan windows (Mijn documenten, foto's, films, e-mail, maar ook de temp-files van windows) op de 1TB harde schijf zetten, want anders is die 64GB SSD snel vol.

Heeft en HDD van 1 TB met 8 GB flash.
Bijna altijd betreft het een SSHD met een dergelijke omschrijving. Dat is een Harde schijf die 8GB aan flashgeheugen erbij heeft. In dat flashgeheugen worden automatisch de meestgebruikte (kleine) bestandjes in gezet zodat toepassingen en Windows sneller starten. Dat is dus geen volwaardige SSD, maar zorgt wel voor een hele grote versnelling. Qua snelheid zit je dan tussen een harde schijf en een SSD in qua gebruikerservaring.

Thx. Er blijken meerdere uitvoeringen te zijn maar het meest recente model is M70AD-085 Zie http://tweakers.net/pricewatch/440558/asus-m70ad-nl008s.html
Die heeft (tot mijn spijt) geen SSD maar 8 GB flash of Ram en een 4790 I7 processor ipv 4770 (neem aan dat de 4790 nieuwer is..)

Ik denk dat je dit gedeelte niet eens als schijf kunt benaderen, Dus zal zeker niet voor programma's gebruikt worden.

Overweeg aanschaf via 4Launch, zal eens vragen wat de mogelijkheden zijn voor een upgrade met een 128 SSD.

Nee, de 8GB Flash kan je niet zelf aanspreken en is ook niet zichtbaar voor je, dat wordt allemaal geregeld door de schijf zelf.

Is er een reden waarom je een kant en klaar PC of juist een Asus wilt?

En wat wil je ermee gaan doen?

Ja keuze's maken is moeilijk. Heb eerst naar I-i-O gekeken omdat ik sindskort ook een 2008 Imac 21,5 inch heb en dat scheelt veel ruimte en scherm is erg mooi/helder
Was in 1e instantie gecharmeerd van de Asus ET2323 maar de config voor de NL markt is zonder SSD en / of flash/hybrid HDD. Dus dat is een tegenvaller.
Heb zo begrepen dat vwb kwaliteit Asus in het wat hoger segment zit.

Vandaar.

Omdat de A-i-O config me tegen valt nu naar Desktop + monitor aan het kijken Zag oa Alternate Plute wel i5 maar 128 SSD Als monitor wellicht de Dell U241S
Slaan julle een Altermate PC hoger aan dan de ASUS ?

Doe geen fotobewerking wel fotoboeken maken e.d. en heb nogal eens wat open staan..

Alternate PC zegt niks, Alternate stelt een pc samen uit onderdelen zoals jij dat zelf ook zou doen.
Alternate is wel zo slim dat ze het merk van het door hun gebruikte moederbord niet vermelden, zou me niet verbazen als er een MSI moederbord in zit ( lekker goedkoop )...
Persoonlijk kies ik als moederbord voor Asus of Gigabyte, MSI wil ik niet hebben maar dat is uiteraard aan jezelf.
Toch vreemd dat Alternate het niet vermeld, chipset, videokaart etc. staat keurig vermeld...:shocked:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan