Is een domein van de hosting of van jezelf bij een gratis .nl?

Status
Niet open voor verdere reacties.

RMS123

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2009
Hallo,

Ik heb een vraagje voor mijn eerste betaalde webhosting.
Als ik bijv. bij https://www.yourhosting.nl/hosting/hosting_pakketten.html een medium pakket koop, zit daar 1 gratis .nl bij.
Da's mooi, maar als ik nu volgend jaar naar een andere hosting wil, is dat domein dan ook nog van mij?
Of zit ik dan met dat domein voor de rest gebonden aan het Yourhosting pakket?

Hoe zit dat? is de .nl die ik daar bij krijg van mij, of van Yourhosting?

Ik wil natuurlijk niet mijn domein gebonden hebben aan een bepaalde host!

Alvast bedankt!

Als het goed is wordt het domein op je eigen naam gezet bij SIDN. Maar je kunt natuurlijk altijd even een mailtje sturen.

Dat zul je moeten nalezen in de voorwaarden. Ik ken inderdaad hosters/webdesigners die domeinen standaard op hun naam zetten. Kan inderdaad een probleem vormen in de toekomst, dus goed idee om dit vooraf te regelen.

Bedankt voor de reacties

Hier lees ik het volgende:
https://www.yourhosting.nl/over-ons/algemenevoorwaarden.html
7.1 Alle door of via Leverancier of derden geleverde Producten met uitzondering van domeinnamen - blijven eigendom van Leverancier of diens toeleveranciers totdat het verschuldigde onder de Overeenkomst volledig is betaald.

Als ik het goed begrepen heb, is dus de domeinnaam van mij, maar al het andere van de hosting?
Goed nieuws dus.

Als ik nog even bevestiging kan krijgen van iemand, dan gaat dit topic op opgelost! bedankt!

EDIT:
Ook dit staat er nog:
Artikel 25: Domeinnamen
25.1 Leverancier is teken- en handelsbevoegd uit naam van Afnemer domeinnamen aan te vragen, te verlengen, over te dragen, op te heffen en domeinnamen en gegevens te wijzigen, indien Afnemer daartoe opdracht heeft gegeven. Opdrachten kunnen in dit artikel ook tot stand komen d.m.v. wachtwoord identificatie via internet of telefonische ordering.

25.2 Afnemer is te allen tijde verantwoordelijk voor het feit dat verstrekte opdrachten voor registratie, overdracht en opheffing van domeinnamen door een beschikkingsbevoegde van of namens Afnemer wordt gedaan.

25.3 Afnemer is houder van de domeinnaam en heeft daarmee gebruiksrecht op de domeinnaam bij de betreffende Registry. Door het aangaan van een overeenkomst met Leverancier gaat Afnemer akkoord met de Algemene Voorwaarden van de betreffende Registry en komt er een overeenkomst tot stand tussen Afnemer en Registry.

25.4 Indien het domicilie adres van Leverancier wordt gebruikt ten behoeve van publieke tenaamstelling van de domeinnaam, zal Afnemer als eindgebruiker van de domeinnaam bij verhuizing van Leverancier naar een andere leverancier, het domicilie laten wijzigen, zodat Leverancier niet meer in verband kan worden gebracht met de betreffende domeinnaam.

25.5 Afnemer vrijwaart Leverancier van alle aansprakelijkheid voor het niet op tijd of niet juist registreren of verlengen van domeinnamen. Afnemer dient zelf te controleren of na bestelling de gewenste diensten of producten naar wens zijn geleverd door Leverancier.

25.6 Zolang Afnemer geen redirect instelt voor zijn domeinnaam heeft Leverancier het recht een eigen redirect in te stellen of commerciële advertenties te plaatsen op de webpagina. Afnemer heeft de gelegenheid deze redirect of advertenties uit te schakelen.

Laatst bewerkt:
Antwoord staat dus in 25.3. Je bent houder (=eigenaar).

Weet niet wat je bedoeld met 'al het andere van de hosting' ?

Daar bedoelde ik dus in feite de hosting, met hun softwarelicenties enzo erop mee, dat is ook logisch dat dat van hun is.

Dus het domein is van mij, en niet van de hosting, als ik de hosting aanvraag.
Precies het antwoord wat ik wilde horen!

Iedereen bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan