Is een gratis proxy lijst wel goed om te gebruiken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

epeckers

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 nov 2012
Berichten
2
Ik werd een beetje paranoia over die cookies en nieuwe wetgeving... dus ik dacht laat ik maar eens kijken hoe ik anoniem kan worden op het internet. Een van de eenvoudigste zaken is het gebruik maken van een gratis proxy list en zo via proxies het internet op te gaan. Nu las ik dat dit niet verstandig is om te doen. Wat zijn jullie ervaringen met zo'n proxy list?
 

Bijlagen

  • internet privacy.jpg
    internet privacy.jpg
    6,4 KB · Weergaven: 36
Op het internet zijn er vele publieke gratis proxies beschikbaar. Deze zijn vaak te vinden op proxy lijsten en helaas meestal onbetrouwbaar. Ik denk dat je eerder het risico loopt je anonimiteit en privacy te verliezen wanneer je gebruik maakt van dergelijke gratis diensten. Dus, vermijden. Maak gebruik van VPN software, die tegenwoordig je in staat stelt om gemakkelijk veilig en bijna anoniem te internetten. Maak je ook niet druk om cookies en die domme Nederlandse wetgeving daarover.
 
Bedankt pcgepieter voor de informatie, maar welke VPN software is dan goed? Is er gratis goede VPN software beschikbaar?
 
Gratis staat gelijk aan langzaam en marketing foefjes. De infra die nodig is om jouw online privacy te beschermen en anoniem te maken op het net, is vrij complex. De bandbreedte kost geld en het maken van een makkelijk te gebruiken oplossing voor computer leken ook. Hoe kan dit ooit gratis worden aangeboden dan door de subsidies van overheden of liefdadigheidsinstellingen??!! Ik wil geen namen noemen en reklame maken voor merken, dus, hier is een pagina die verwijst naar verschillende recensies over VPN diensten: lijst met VPN reviews. Trouwens, de meeste VPN dienstverleners hebben ook een gratis versie, maar die is natuurlijk beperkt en ook langzaam en dient om jouw te zetten op een zogenaamde premium versie. Deze zijn niet echt duur en zijn een goede investering voor jouw internet privacy en ook security. Anders kan ik wel nog Tor tippen als je echt geen geld hiervoor wilt uitgeven. Tor is gratis en wordt o.a. door veel journalisten gebruikt in landen waar het gevaarlijk is om je mening uit te drukken. Er zitten wel wat haken en ogen aan, en is niet altijd snel...maar goed ik denk dat het wel een heel goed alternatief is.Tor is daadwerkelijk een goed project! Ben ik toch nog reklame aan het maken :eek:. Maar Tor doet veel goed voor het behouden van een vrij internet waar iedereen zijn mening kan uitdrukken zonder voor zijn leven te vrezen.
 
Laatst bewerkt:
Proxies anonimiseren (voor zover dit uberhaupt mogelijk is met een proxy) alleen je browser.
VPN kan je hele internetverbinding anonimiseren (dus ook al je MSN, Skype etc.)

Volgens de website waarnaar je hierboven refereert:
HideMyAss ondersteunt alle belangrijke protocollen en heeft vele handige gereedschappen voor het garanderen van de hoogste graad van veiligheid, anonimiteit en internet snelheid

Sorry hoor, maar elke website die HideMyAss profileert als een anonieme VPN service kan je beter links laten liggen.
HideMyAss logt van alles en nog wat, en als instanties aan de deur kloppen bij HideMyAss werken ze maar al te snel mee om klantgegevens door te geven.

Wil je een VPN die geen gegevens logt en ze dus ook niet kan doorspelen? Ga dan voor Private internet access of Torguard (niet te verwarren met Tor) of Privat VPN.

Providers om te vermijden als je anonimiteit serieus neemt (en daar wellicht een hele goede reden voor hebt):
  • Vypr VPN
  • Hidemyass (google maar eens op "hidemyass ***zsec"
  • Strong VPN

Gratis VPN of proxy zou ik zelf nooit gebruiken, met dit soort diensten weet je vrijwel zeker dat alles opgeslagen zal worden.

"If it's free: You are the product".
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan