Is een harde schijf met geinstalleerde windows in andere laptop te plaatsen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter KMJ
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

KMJ

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 jul 2015
Helaas heeft het moederbord van mijn nieuwste laptop het begeven. Nou zou ik graag de HDD/SSD cache met geinstalleerde windows 8 in mijn oude laptop plaatsen. Het installatieprogramma van W8 staat waarschijnlijk op een aparte partitie in de vorige laptop. Is dit uberhaubt mogelijk? :o Wanneer ik hem inbouw herkent hij het besturingsprogramma iig niet.

Hoi,
Welkom op Helpmij :)
Om een HDD van de ene naar de andere laptop te verplaatsen heb je exact dezelfde laptop met dezelfde specificaties nodig, of het tegenwoordig nog lukt betwijfel ik omdat de activeringscode bij de nieuwste laptops met Win 8 tegenwoordig in het Bios is ingebakken.

Laatst bewerkt:
In de meeste gevallen gaat dat inderdaad niet werken om bovengenoemde reden maar ook omdat een andere laptop andere hardware heeft en daarom andere drivers nodig heeft,
Hierdoor kloppen o.a. registersleutels niet. De enige manier waarop je dat oplost is een nieuwe installatie.

Nee, je kan dat niet zomaar straffeloos doen. Windows heeft zich wat drivers betreft aangepast op de hardware van de oude laptop. Ook zoals Mik Zjegger al opmerkt: vanaf Windows 8 zit de licentie ingebakken in het moederbord, dus die zit nog steeds in je oude laptop.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan