Is een nieuwe processor mogenlijk?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jinzu
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Jinzu

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2007
Ik ben vandaag naar de winkel geweest om een nieuwe processor aan te schaffen,
maar mij is verteld dat het niet mogenlijk was i.v.m. mijn moederbord die nog uit 2007 stamt.
Hier is mijn pc http://www.ciao-shopping.nl/Compaq_Presario_SR1627NL__543968
Nou is mijn vraag of dat inderdaad zo is, of dat die mensen gewoon te lui waren om het eens op te zoeken. En zo ja, als mijn moederbord echt verouderd is, wat ik dan het beste kan doen. Nieuwe pc? Nieuw moederbord?

Alvast bedankt,

Hoi,

Volgens mij kan je wel wat hoger qua processor dan wel op de tweedehands markt gezien deze site
Maar mag ik vragen waarom je dit wil ik neem aan om te gamen dan zou ik geloof ik een nieuwe pc overwegen.

Modag

Ik ben inderdaad van plan om erop te gamen. Er is nog iets wat ik vergeten ben erbij te zetten; Er zit een 512 mb 8800GT videokaart in, wel een beetje jammer dus als ik een nieuwe moet kopen. Bedankt though.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Dan zal je even moet kijken welke games je wilt spelen en dan even naar de systeemeisen daarvan kijken maar verwacht niet te veel van een andere processor hoor.

Modag

Hoi,

Dan zal je even moet kijken welke games je wilt spelen en dan even naar de systeemeisen daarvan kijken maar verwacht niet te veel van een andere processor hoor.

Modag

Ik neem als voorbeeld even prototype, maar het is net zo bij bvb CoD 4 en meer. Het enige wat er mis is aan mijn pc (volgens www.systemrequirementslab.com) is dat ik een betere processor moet hebben.

Hoi !

Een snellere CPU zul je op de tweede hands-markt moeten aanschaffen: socket 939 is " uit de tijd" en er wordt niets meer voor gemaakt.

Het probleem is dat iedereen dat weet, en dus goed geld vraagt voor een socket 939 dual-core CPU (bijv. de X2 4200).

Beter is voor een upgrade-set te gaan, bijv.: http://www.alternate.nl/html/produc...4_-_4GB/-1081518/?tn=HARDWARE&l1=Upgrade+kits

Kun je er voorlopig weer tegen !

Greetz,

Harry.

Hoi !

Een snellere CPU zul je op de tweede hands-markt moeten aanschaffen: socket 939 is " uit de tijd" en er wordt niets meer voor gemaakt.

Het probleem is dat iedereen dat weet, en dus goed geld vraagt voor een socket 939 dual-core CPU (bijv. de X2 4200).

Beter is voor een upgrade-set te gaan, bijv.: http://www.alternate.nl/html/produc...4_-_4GB/-1081518/?tn=HARDWARE&l1=Upgrade+kits

Kun je er voorlopig weer tegen !

Greetz,

Harry.

Dat lijkt me idd een heel erg mooie optie. Bedankt, ik zal er naar kijken :thumb:

btw de volledige specs:
------------------------------------------------------------------------------------------
<<< Systeemoverzicht >>>
> Fabrikant : Hewlett-Packard Company
> Moederbord : MSI AMETHYST-M
> Chipset : ATI RS482
> Processor : AMD Athlon 64 3700+ @ 2200 MHz
> Fysiek Geheugen : 1792 MB
> Videokaart : NVIDIA GeForce 8800 GT
> Harde Schijf : ST3200826AS (200 GB)
> DVD-Rom Station : PHILIPS DVDR16LS
> DVD-Rom Station : QG2122D PPG445Z SCSI CdRom Device
> DVD-Rom Station : QG2122D PPG445Z
> Monitor Type : AL1716A - 17 inches
> Netwerkkaart : RTL8139/810x Fast Ethernet Adapter
> Besturingssysteem : Microsoft Windows XP Home Editie 5.01.2600 Service Pack 3
> DirectX : Versie 9.0c (oktober 2008)

------------------------------------------------------------------------------------------

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan