is een tabel de oplossing om tijdelijk rapport te kunnen printen

• Onderwerp starter Onderwerp starter AdvB
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

AdvB

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2021
in database heb ik een aantal prijslijsten,
die worden gegenereerd uit 1 tabel [artikelen]
in het tabel [artikelen] wordt de adviesverkoopprijs genoemd en de kortingen per prijslijst.
Er zijn ca. 400 artikelen.

soms wil een toekomstige klant een prijsopgave van een aantal specifieke artikelen (dus niet de lijst met de 400 artikelen).

ik kan geen andere oplossing verzinnen om soort [tijdelijke tabel] te maken waar de artikelen worden opgenomen die op die prijsopgave getoond moeten worden.
Ik bereken de prijzen met het artikelbestand.
Dan maak ik rapport op die [tijdelijke tabel]

Mijn vragen:
is dat de meest logische manier om regelmatig een eenmalige prijsopgave te kunnen maken ?
en is een verwijderquery dan de snelste oplossing om die tijdelijke tabel weer leeg te maken ?

Tabel

Als je de cursor in de tabel zet, kun je via het lint met Invoegen slicers invoegen.
Daarmee kun je de tabel sorteren en daarna de pagina printen. Je kunt voor iedere kolom een slicer maken, maar het beste kies je alleen voor de noodzakelijke.
Die kun je eventueel kopiëren en naar het voorblad plakken.

Plaats anders een voorbeeldbestand...

Ik zou de artikels gewoon aan de artikelen tabel toevoegen. Voeg aan de artikelen tabel een yes/no veld toe Tijdelijk en zet dit veld op True voor de tijdelijke artikelen. Als deze later vaste artikelen zouden worden dan moet je alleen dit veld op False zetten.

Als je de cursor in de tabel zet, kun je via het lint met Invoegen slicers invoegen.
Welke ACCESS versie gebruik jij? Ik wil die slicers wel eens zien :d.

Volgens mij begrijpt Noella de vraag niet goed, en gaat het om een selectie van de in de lijst staande artikelen. Je kunt uiteraard geen prijslijst opvragen van artikelen die je niet levert :). Maar ik zou voor dezelfde oplossing gaan, en een Ja/Nee veld toevoegen waarin je de gewenste artikelen markeert, en op het rapport (of in de tabel/query) filtert.
Met een Bijwerkquery zet je daarna de vinkjes weer uit. Voor normaal gebruik.

Even niet opgelet, OktaFish.

Zat geen vb bij, en ik keek dus niet verder dan mijn neus lang is. Weer de leeftijd...

Van Acces weet ik nagenoeg niets, maar lijkt me ook wel leuk. Maar ja, krijg de jaren tegen...:D:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan