• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Is er een eenmalige alsfunctie?

Status
Niet open voor verdere reacties.

henk82

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2023
Berichten
10
Ik heb het volgende probleem in Excel:
Ik gebruik een formule die het woord Goed aangeeft als de waarde groter is dan een som( die zo nu en dan veranderd) Ik wil alleen de eerste 'goed' (groen gemarkeerde cellen in Excel) voor een nieuwe formule gebruiken niet de 'Goed' erna. Weet iemand of er een als formule is die alleen goed aangeeft bij de eerste keer dat die de waarde overschrijdt (groen gemarkeerde cellen in Excel) en niet bij de keren erna? Het mag ook een formule zijn die bij de eerste goed het getal 1 er aan koppelt, bij de tweede goed het getal 2 enz.

Ik hoor het graag!
Schermafbeelding 2023-11-08 183108.png
 
een foto maakt de helpers niet veel wijzer. plaats een voorbeeldbestandje.
 
Het komt erop neer dat ik een automatische formule wil maken met continu de eerste waarde (in dit voorbeeld 44832) die de som overschrijd (44511) Ik wil de Formule maken met de formule: sommen als en dan als criteria ''goed'' neer kunnen zetten. Het probleem is dat ik alleen 44832 nodig heb en niet 44959 en 45790. Brengt dit meer duidelijkheid zo niet dan zal ik wel een voorbeeldbestand maken.
 
Hierbij een voorbeeld bestand
 

Bijlagen

  • Voorbeeldbestand helpmij.xlsx
    16 KB · Weergaven: 18
Je bestand komt (totaal) niet overeen met je plaatje. Ofwel een goed bestand, ofwel een andere vraag :)
 
Het is hetzelfde principe alleen met andere cijfers, ik denk dat het bestand het alleen maar moet verduidelijken toch
 
Deze misschien?
PHP:
=ALS(AANTAL.ALS(K$6:K7;">"&C$13)=1;"goed";"")
 
Hij geeft het een foutmelding aan bij het toepassen van die formule
 
Pas de cellen aan waar het omgaat in de formule.
 
Die formule zelf geeft al een foutmelding, ik weet ook niet hoe ik het geen foutmelding kan laten geven
 
Gebruik je een Engelstalig versie?
 
Nee de Nederlandse, zou jij die formule in mijn voorbeeld bestand kunnen verwerken en sturen dan kan ik zien hoe je het doet
 
In de gele cellen.
 

Bijlagen

  • Voorbeeldbestand helpmij.xlsx
    16,2 KB · Weergaven: 8
Benieuwd waarom het niet lukte; of is er ook al een versie met een komma i.p.v. een puntkomma?
 
Het lukte niet omdat ik verkeerde trema's deed denk ik je moet blijkbaar **** trema doen. Mijn kennis van Excel is niet heel goed dus ik snap ook niet echt wat nou precies in de formule gebeurd maar hij werkt dus thx daarvoor
 
Oké, de volgende keer de formule kopiëren en plakken in je cel en niet overtypen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan