Is er een formateer CD ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartdekoe

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2009
Hoi,

Op mij computer staan op me ene schijf windows vista.
En op me andere staat Windows 7.

nu run ik gewoon windows 7 en heb vista eigenlijk al niet meer nodig.
Maar hoe krijg ik die vista eraf ??? Want het lukt niet om eventjes de Vista schijf te formateren.

Is er mischien iets van een formateer cd die je gehele computer formateert zodat ik er daarna gewoon alleen windows 7 erop kan zetten ?

Bart :thumb:

Laatst bewerkt:
Dat kan.
Je kunt de Windows Vista of Windows 7 cd gebruiken om de gehele partitie of schijf te verwijderen.
Bijvoorbeeld. Vista staat op C:/ en 7 op D:/. Als je C:/ verwijdert, blijft D:/ intact.

Moet je wel in je bios opstarten met de cd anders heeft het geen nut.

Laatst bewerkt:
Dus gewoon de Windows 7 CD er en dan en dan f12 en dan moet er ergens formatteren staan ?

Waarschijnlijk wel. Als je het installeermenu gevonden hebt, kun je in principe de schijf waar Vista op staat formatteren.
Dan kun je de lege ruimte ook weer toevoegen aan je Windows 7 schijf. :thumb:

Ik zou ietwat voorzichtig zijn. Ik neem aan dat Vista als eerste op de machine stond en dat 7 er later bij is gezet?
Als je Vista verwijderd, wordt ook de bootmanager verwijderd met als mogelijk gevolg dat je systeem niet meer van 7 kán opstarten.
Ik heb er helaas geen ervaring mee, maar ik zou als ik jou was even bloedvoorzichtig worden alvorens Vista te verwijderen.
Google mogelijk eerst even over het gevolg als je doet wat je van plan bent te gaan doen.
Misschien is het installeren van 7 op C een veel handiger oplossing? Daarna kun je 7 van D verwijderen.

Ja, ook dat is een mogelijkheid. Sorry.
Natuurlijk kun je 7 over Vista heen gooien. Heb je twee keer 7, dat wel. :P :rolleyes:

Nee, geen twee keer 7 want omdat 7 op D geen primaire boot was, laat D zich gemakkelijk formatteren vanaf C als daar eenmaal 7 opstaat.

Je hebt gelijk.
Ik moet niet te snel oordelen, blijkt maar weer. :evil:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan