• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Is er een manier om "delen" van Voorwaardelijke Opmaak te kopeiren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kippiebla

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2016
In het bijgevoegde voorbeeldbestand hebben B3 tot B5 een voorwaardelijke opmaak en hebben D3 tot D5 een andere voorwaardelijke opmaak. De voorwaardelijke opmaak van B3 tot B5 gaat over de gevallen dat de celwaarde 0 is of x. De voorwaardelijke opmaak van D3 tot D5 gaat over de gevallen dat de celwaarde 0 is of y. Is er een makkelijke manier om de "opvulling" van B5 (de beige achtergrondkleur dus in geval B5=x) te kopiëren naar D5, zodat daar de achtergrondkleur in plaats van lichtgroen ook beige wordt als D5=y?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
M.i. niet zonder heel omslachtige formules, want "x" is wat anders dan "y"... Je zult hier dus in een formule in een VO-conditie rekening mee moeten houden. Daar wordt het niet simpeler van.

Wat is er mis met 2 VO-voorwaarden instellen?

Dank AlexCel, ja dat kan natuurlijk. Maar daar is het mij niet om te doen. Ik heb in allerlei sheets met Voorwaardelijke Opmaak verschillende achtergrondkleuren gebruikt. Nu wil ik dat standaardiseren en in sommige gevallen dezelfde achtergrond kleuren krijgen. Maar ik weet niet meer precies welke kleuren het zijn (met welke rgb-codes). Dus ik vroeg me af of er een makkelijke manier is om die te kopieren, zonder de hele voorwaardelijke opmaak mee te kopieren. Maar als dat lastig is, laat ik het gewoon zitten. Het is een beetje een luxeprobleem en een luxevraag.

je kunt heel simpel de RGB kleuren achter halen in vo
De juiste regel selecteren en dan de nr volgen
oplossing.jpg

sorry dat ik het moet zeggen maar lezen jullie wel wat er op het scherm komt.
Er staat duidelijk een Knop meer Kleuren. Dan zou dit al een alarm belletje moeten doen afgaan. Of durven jullie op geen knop te drukken er bestaat zo iets als de knop ongedaan maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan