Is er een mogelijkheid om de update van een specifieke driver tegen te houden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

frephi

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2006
Berichten
38
Is er een mogelijkheid om de update van een specifieke driver tegen te houden?
Ik heb het volgende probleem. Een Asus N55SF laptop uitgerust met Bang & Olufsen ICEpower® SonicMaster en Realtek Audio Driver, al ten tijde van Windows 7 schakelt de nieuwste driversoftware voor dit component de interne luidsprekers uit, de audio-out plug werkt dan nog wel. Wat ik ook probeer met de instellingen, de interne luidsprekers blijven zwijgen, de enige manier om geluid te horen is dan met externe luidsprekers of een koptelefoon. Als ik in het apparaatbeheer de installatie van de driver ongedaan maak en de stuurprogramma's laat verwijderen en dan de laptop opnieuw op laten starten werkt het geluid weer wel. In Windows 7 hoefde ik dat maar 1 keer te doen en had altijd geluid, maar in Windows 10 wordt de driverupdate ongemerkt uitgevoerd. Iedere keer dat de laptop weer uitgeschakeld wordt en een volgende keer wordt gestart is die vermaledijde driver weer vernieuwd en moet de installatie weer ongedaan gemaakt worden, om weer geluid uit de luidsprekers te krijgen.
 
Bedankt voor de suggestie pctje1205. Punt is dat de driver gewoon goed werkt dus apparaatbeheer geeft geen fouten aan, maar die nieuwste driver schakelt dus de interne luidsprekers uit. Ik wil voorkomen dat die oude driver, die wel de interne luidsprekers geluid laat geven, wordt geüpdated.
 
Het lijkt gelukt te zijn met je tip mavaros. Nu al een aantal dagen geen enkel problemen gehad met het geluid. Bedankt voor je hulp.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan