Is er ergens een veilige chat?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tiborv

Inventaris
Lid geworden
22 apr 2001
Besturingssysteem
Windows, Linux
Office versie
365
Mijn lieve dochter van 10 heeft het chatten ondekt. Helaas hebben duistere figuren dat een tijd geleden al gedaan en mijn lieve dochter krijg regelmatig een flink portie vleeswaren (details laat ik maar achterwege) en uitnodigingen tot handelingen waar ze nog lang niet aan toe is. Gelukkig is ze wijs genoeg om de raad van pa&ma op te volgen en dan direct de chatsessie af te sluiten. Dit heeft tot gevolg dat haar chatsessie's zelden langer duren dan 5 minuten.

MSN vind ik ook niet zo (weinig controle) en ik wil graag weten of er chatboxen zijn waar continue toezicht is. Van mijn part betaald.

Wie o wie kent er een paar en heeft eventueel ervaring?

Geplaatst door Tiborv
Mijn lieve dochter van 10 heeft het chatten ondekt. Helaas hebben duistere figuren dat een tijd geleden al gedaan en mijn lieve dochter krijg regelmatig een flink portie vleeswaren (details laat ik maar achterwege) en uitnodigingen tot handelingen waar ze nog lang niet aan toe is. Gelukkig is ze wijs genoeg om de raad van pa&ma op te volgen en dan direct de chatsessie af te sluiten. Dit heeft tot gevolg dat haar chatsessie's zelden langer duren dan 5 minuten.

MSN vind ik ook niet zo (weinig controle) en ik wil graag weten of er chatboxen zijn waar continue toezicht is. Van mijn part betaald.

Wie o wie kent er een paar en heeft eventueel ervaring?
deze :thumb:
en vaak zijn de ilse chatboxen ook wel "normaal" (tenminste: ik heb der nooit gedonder mee gehad)

Kijk, daar heb ik vast wat aan.. Morgen maar even overleggen :)

deze mischien??

deze lijkt redelijk veilig !

www.kaboem.nl leuke cite met ook een chat optie .

je moet ze toch overal wat in de gaten houden!!

mijn zoontje van 10 komt hier vaak.

groetjes

www.speelzolder.com
heeft er ook eentje met veel volk op. Wordt ook wel in de gaten gehouden; maar liefst van al houd ik mijn dochter zelf wat in de gaten. Alles is zeer verleidelijk voor hen. Je hebt daar ook de mogelijkheid om iemand voor een prive chat uit te nodigen (of een paar), en dat is wel handig want op hoogtepunten zitten ze op de speelzolder soms wel met ong. een 100-tal tegelijk op de chat. De berichtjes zijn dan (voor mij) soms niet te volgen.
MSN daarentegen vind ik wel OK omdat ze daar niet in de openbare chatruimtes mogen komen (min. 13 jaar !!), dus kunnen ze alleen chatten met anderen waarvan ze het emailadres kennen (eigen vriendjes dus) en dat loopt hier wel lekker. Ik neem soms over om de (bevriende) ouders iets te vragen.
Meidenchat en Kaboem ga ik hen ook wel eens laten uitproberen. Misschien hier een vraag of er zo ook voor België zijn.
Groeten
PS blijven in 't oog houden is een must denk ik. Die jonge gastjes zijn zo snel weg met iets, onvoorstelbaar soms ......

ik heb op de pc's van mijn kinderen msnextra geinstalleerd dat houd logs bij van alle chats die ze doen op msn. ik lees dat door en als er rare dingen worden geschreven blokkeer ik de betreffende user en zeg tegen me kinderen dat ze met diegene niet meer chatten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan