is er iets mis met mijn geheugen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

meelman

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 okt 2002
ik krijg de laatste tijd als ik programma's afsluit steeds vaker deze melding. Lijkt me een slecht teken, of niet??

Bijlagen

• foutmelding geheugen.jpg
    foutmelding geheugen.jpg
    17,5 KB · Weergaven: 111
Ik weet niet hoe oud je computer is maar je geheugen gaat na een gegeven tijd "rotten".. daar ZOU dit mee te maken kunnen hebben.

Geheugen 'rot' echt niet hoor.. Misschien moeten ze een houdbaarheidsdatum op geheugen zetten LOL.

Geplaatst door Steve
Geheugen 'rot' echt niet hoor.. Misschien moeten ze een houdbaarheidsdatum op geheugen zetten LOL.

Oh ik dacht dat ik dat een keer gehoord had, het werd iig slechter. Ik heb het zelf ook meegemaakt namelijk.

Geplaatst door blaataap

Oh ik dacht dat ik dat een keer gehoord had, het werd iig slechter. Ik heb het zelf ook meegemaakt namelijk.

Het is natuurlijk wel mogelijk dat er een fout optreedt, dat kan met alle hardware gebeuren.. Maar 'na verloop van tijd' gaan rotten, nah :-)

nou het is een "long shot" maar in zekere zin zou je geheugen kunnen rotten, als je het er in zet en je doet dit met zeer vette vingers en je raakt em niet aan ze zeikanten aan maar gewoon in het midden, dan kan het zijn dat het "zuur/vet" laagje wat achter blijft (bv je duimdruk) in je geheugen gaat vreten en dat is een soort van weg rotten.

Een vetlaagje dat mijn ramchips opeet? Kan ik me niet echt iets bij voorstellen...

ik heb de test gedraaid, maar er zijn geen fouten gevonden. Het probleem is wel opgelost want ik krijg geen foutmeldingen meer. Ik denk dat het samenhing met dit probleem. Nu dat verholpen is heb ik hier ook geen last meer van.

Bedankt voor de hulp :thumb:

zoals ik al zei het gebeurd niet zo veel, hell bijna nooit volgens mij, maar het is wel mogelijk hoor, je lichaam bevat best wel veel zuur en door dat vetlaagje blijft dat zuur goed op 1 plek zitten en sommige onderdelen kunnen daar niet zo goed tegen

neem maar is een niet gecoate (hoop dat ik het zo goed zeg) cd en maak je vinger lekker vet (doop em in de majo ofzo ;) ) maak met je duim een goede afdruk op de boven laag (dus Niet de data kant) en leg em een paar weken in de zon je zal zien, die hele laag word weg ge vreten, zelf wel is gehad best wel geining en dit is dus ook mogelijk met geheugen. al is die kans wel erg klein net als de kans dat je geheugen kapot maakt bij het er in zetten omdat je te veel geladen bent, daarom moet je ook eig een pols bandje om. Niemand doet het dan wel maar de kans daar op is ook zo klein, maar ja hoe klein de kans ook is, het blijft mogelijk :D

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Sith Warrior
Niemand doet het dan wel maar de kans daar op is ook zo klein, maar ja hoe klein de kans ook is, het blijft mogelijk :D
de staatsloterij win ik nooit maar bij dit soort dingen val ik altijd in de prijzen. :(:(

ik heb al een mobo en een ramreepje geëlectrocuteerd :(

Tja, met een laagje zuur kan je veel zaken (na verloop van tijd) aantasten.. Als ik een bekertje zoutzuur giet over m'n moederbord zal dat ook niet lang meer leven..

Maar bij normaal gebruik zal geheugen echt niet 'rotten'.

te vroeg gejuichd, het probleem is terug. Tot nu toe alleen als ik MSN afsluit.

Heb je dat prog al gebruikt dat die sith warrior had aangeraden? Als dit prog geen fouten kan vinden kan de kans groot zijn dat MSN op de een of andere manier verkeerd naar het werkgeheugen schrijft of leest. Misschien is het opnieuw installeren een optie?

Het geheugen kan ook "rotten" op een andere manier, een ram-module kan maar een bepaald aantal keer gelezen en beschreven worden. Nou is dit aantal nogal groot maar na langdurig gebruik zou het kunnen zijn dat 't ram reepje niet meer goed gaat functioneren wat prestatieverlies en eventueel foutmeldingen oplevert.:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan