Is er software die al je drivers nakijkt voor updates?

Status
Niet open voor verdere reacties.

satshow

Moderator
Forumleiding
Moderator
Lid geworden
12 jun 2001
Besturingssysteem
Linux KDE Neon
Office versie
Libreoffice
Bestaat er voor vista software die al de drivers van de pc naloopt en laat zien of er updates voor beschikbaar zijn en je ze ook kan downloaden?

Ja maar weet niet precies welke drivers ik precies allemaal heb.
Dan is het wel makkelijk na te kunnen kijken welke je mist

Naar mijn wete gebeurd dit bij vista (door vista) volledig automatisch, niet alleen updates wat met microsoft te maken heeft maar ook voor al je hardware in de pc, teminste als de drivers door microsoft herkend zijn.

In Vista gebeurt dit niet helemaal automatisch, veel wordt toch niet gecheckt op updates of er wordt ten onrechte gezegd dat er geen nieuwe updates zijn, terwijl die er toch echt wel zijn.

Programma's als Driver Genius kunnen wat beter zoeken, maar ik vind het nog steeds het makkelijkst om alles onder controle te hebben, dus zelf af en toe checken en updaten.

Zal eens een lijstje maken van de drivers.
Kan ik altijd kijken of ik ze moet updaten.

Mijn ervaring met driver genius is dat het ook drivers vindt die niet nieuwer of nodig zijn .
Ik haal dan al die drivers binnen en ga dan bij apparaatbeheer bij het bedoelde apparaat de pc laten zoeken bij stuurprogramma's bijwerken , bij locatie ook laten zoeken daar waar de gedownloaden drivers staan . Er wordt dan aangegeven of de gedownloade driver nieuwer is of niet . Als deze niet nieuwer is zou ik hem niet installeren .
Zo deed ik het bij xp , weet niet of dit met vista ook zo kan .

Hans

Dat is wel handig om het op deze manier te doen.
Eerst alles binnenhalen opslaan op je pc en kijken of ze geupdate moeten worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan