Is er verschil tussen access 2014 en 2016

Status
Niet open voor verdere reacties.

pimo11

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2006
Heb een kleine database die ik voor mijn vrouw heb gemaakt voor haar puzzels.
Op haar laptop met office 2014 erop laat deze gewoon de foto's zien maar op een systeem met 2016 niet.
Dit is de gebruikte VB code:

Option Compare Database

Private Sub Form_AfterUpdate()
On Error Resume Next
Me![beeld].Picture = Me![Afbeelding]

End Sub

Private Sub Form_current()
On Error GoTo verder
Me![beeld].Picture = "D:\haasteren\foto\" & Me![Nummer] & ".jpg"
Exit Sub
verder:
Me![beeld].Picture = "D:\Haasteren\Foto\GeenAfbeelding.png"

End Sub

Heeft iemand er een antwoord op?

Ik snap je code niet; in de Form_AfterUpdate gebruik je een andere fotoverwijzing dan in de Form_Current. Daarnaast zou ik de Object library gebruiken, dus dit:
Code:
Private Sub Form_Current()
     On Error GoTo verder
     Me.beeld.Picture = "D:\haasteren\foto\" & Me.Nummer & ".jpg"
     Exit Sub
verder:
     Me.beeld.Picture = "D:\Haasteren\Foto\GeenAfbeelding.png"
End Sub

Beste Octafish,

Ik ben geen held in het programmeren maar het heeft zo wel altijd gewerkt. Ik heb de code vervangen met je voorbeeld maar dat geeft ook geen beeld weer.
Als ik een usb stick gebruik om tussen de twee versies heen en weer te kijken doet hij het meteen op de 2014 en niet op de 2016 dus voor mij gevoel moet het daar ook iets mee te maken hebben

Ik weet niet wat je precies bedoelt met de '2014 versie' want die bestaat volgens mij niet. Maar jij hebt 'm :). Ik gok dat je daar de 2013 versie mee bedoelt, maar afgezien van die spraakverwarring: het zou gewoon moeten werken. Maar je had er niet bij gezegd dat je de foto's op een USB stick had staan. En dat verklaart wellicht je probleem, want je hebt vermoedelijk in de 2016 versie die schijf niet als <Vertrouwde locatie> toegevoegd, wat je wel in de 2013 versie gedaan hebt.

Beste Octafish,

wat moet het frustrerend zijn om al zo lang alle vragen en mogelijkheden langs te zien komen....(toppertje :thumb:)
De usb stick was alleen een uitprobeersel om te kijken waar de fout lag dit daar ik pas naar win10 en office 2016 gemigreerd ben en dat de DB wel op mijn vrouw haar laptop met 2013 of 2014 weet ik even niet precies maar zowel op de laptop als mijn desktop staan de db's en deze werkt alleen op haar laptop terwijl het formulier waarin het geplaatst is op mijn desktop leeg blijft geen foutmelding genereerd of wat dan ook. Dus weet ik het echt niet en dus alleen het verschil in de twee office versies verklaar. Want op mijn desktop heeft deze tot win10 en office 2016 ook "normaal" gedraaid en dat maakt het voor een persoon die geen vb kent (beter goed gekopieerd) lastig om de fout op te sporen. Ik heb je voorbeeld in het bijbehorend vb scherm van het formulier gekopieerd maar dat werkt niet dus ik weet echt niet waar dat ik het moet zoeken en al geprobeerd de db te herstellen en/of in te pakken maar daar is hij te groot voor om hier bij te plakken 1.2 mb zonder de foto,s

Je kunt de db op een fileshare neerzetten (wikisend.com bijvoorbeeld), dan halen we 'm daar op. Liefst wel met een paar foto's erbij, want je haalt ze op op basis van de bestandsnamen en anders hebben we een hoop werk om de db überhaupt werkend te krijgen.
Heb je de constructie al een keer aangepast naar mappen op een harde schijf dan? Want als de usb stick de oorzaak is (je vertelt niet of je de Vertrouwde locatie gecontroleerd hebt) dan zou je op een harde schijf (zeker de map <Mijn documenten>) geen probleem mogen hebben.

Ik moest 'm even aanpassen, want de padverwijzing klopte natuurlijk niet. En in je map ontbrak de foto GeenAfbeelding. Maar dat was makkelijk op te lossen. Na die aanpassingen werkt het formulier bij mij als een zonnetje. Wél in versie 2010. Maar dat mag niet uitmaken, want je db is nog in het 2003 format. Wat dan overigens ook weer niet heel handig is :).

De code die ik nu gebruik is overigens:
Code:
     Me.beeld.Picture = CurrentProject.Path & "\Foto\" & Me.Nummer & ".jpg"

Hoi OctaFish,

je opmerkingen over de verschillende database uitvoeringen heeft me getriggerd toen de laatste code: Me.beeld.Picture = CurrentProject.Path & "\Foto\" & Me.Nummer & ".jpg" van je ook niet werkte bij mij. Ik heb de database opnieuw gemaakt en het werkt nu naar wens. Zeer hartelijk dank voor je inzet. Ik voel me wat :o :shocked:.
Nogmaals dank voor je hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan