Is externe hdd nog bruikbaar?

Status
Niet open voor verdere reacties.

pc4evah

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2004
Hey,

Mijn harde schijf (extern, usb, FUJITSU MHW2160BH) werkt niet meer. Inmiddels wel de data eraf gehaald en wat programmaatjes laten scannen en die geven 4 bad sectors aan.

Kan ik de schijf nog repareren en welk programma moet ik daarvoor hebben? Heb al wat low level format tools geprobeerd, maar tot nu toe zonder succes.

Alvast bedankt voor de hulp!

Zoek naar "Hiren's bootcd 9.9". Download de iso en brand op een cd.

Start de pc op van de cd en gebruik het programma HDD Regenerator (onder Harddisk tools)

als je al een paar keer de low level gedaan hebt ,en het werkt niet geef ik je weinig kans

Zoek naar "Hiren's bootcd 9.9". Download de iso en brand op een cd.

Start de pc op van de cd en gebruik het programma HDD Regenerator (onder Harddisk tools)

Ik heb Hiren's bootcd 9.9 nu op cd staan en heb HDD Regenerator al geprobeerd nadat ik de externe hdd via usb op mijn laptop heb aangesloten (heb hier geen beschikking over een pc, omdat ik in Australië zit), maar na 5 uur was pas 0,01% gescanned (in scan en repair mode). Gaat het sneller als ik de hdd direct in mijn laptop plaats en hoe lang zou het dan ongeveer duren?

Ja,dat zal zeker sneller gaan, maar 0.01% in 5 uur is wel vreemd.
Geen fout meldingen verder?

Nee, dat stukje zag er goed uit. Ik ga zo proberen mijn harde schijf in mijn laptop te zetten.

Nadat ik de harde schijf in mijn laptop had gezet (en dus de andere eruit ;)) ging HDD Regenerator al een stuk sneller, maar na een paar procenten geeft ie telkens aan dat de harde schijf niet klaar is en dat ik het opnieuw moet proberen. Dat heb ik dan ook al een aantal keer geprobeerd, maar zonder succes.

Hij stopt steeds op hetzelfde punt, dus ik denk dat daar iets goed fout zit. Daarom geef ik het maar op, tenzij iemand nog met een gigantisch goed idee komt. Bedankt voor jullie reacties!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan