is het definitief over met deze IBM HD???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Storm

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2003
Berichten
18
Mijn oude computer heeft 2 hd's. Eén daarvan werkt niet meer, ik heb hem moeten verwijderen om het systeem opgestart te krijgen (was een slave, gelukkig). Hij maakt als ik hem weer aankoppel een geluid van een opstartende harde schijf, maar dan wel een die niet op gang kan komen, om de 3 seconden dat "startgeluid" zeg maar. Ik kan hem niet meer uitlezen in Windows. Kan ik nog iets met deze HD of is de enige oplossing in de prullenbak gooien? Uiteraard stond er data op die ik hard nodig heb!
 
Is de schijf op geen enkele manier meer te benaderen? Bijv. via DOS? Ziet de BIOS de schijf nog wel correct?

Kijk of je de Drive Fitness Test los kan laten op de schijf.

Groetjes,
Bennie
 
Bedankt voor de tips Bennie! Ik ga er eens mee aan de slag. Het lastige is dat ik het systeem niet opgestart krijg als ik de kapotte HD aankoppel. Zelfs als ik alleen maar de voeding aansluit op de HD krijg ik van die rare klok-klok opstartgeluiden. De HD gaat dus niet meer draaien zeg maar.
 
Hij gaat in feite in de BIOS al vasthangen, moet hem persé los maken om Windows/DOS in te komen.
 
Heb je de mogelijkheid om die schijf in een andere PC te hangen en het dan te proberen?

Groetjes,
Bennie
 
Die is 100% zeker stuk. heb je nog garantie op de schijf?
 
Ik ga het eind deze week eens proberen Bennie!

De HD is dik 2 jaar oud, ik ga ervan uit dat de garantie maar 1 jaar zal zijn(?)
 
Ha ha, wat denk je? Heb ff gesurft richting de Hitachi/IBM HD-website, blijkt dat ik toch nog garantie erop heb!!! Ik ga hem dus gelijk terugsturen (RMA'tje aangemaakt)!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan