Is het geugen nog wel goed?

Status
Niet open voor verdere reacties.

twinmom

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2001
Berichten
28
Tot twee weken geleden werkte onze pc prima.
nu wordt de pc afgesloten als er te veel geheugen wordt gevraagd.
Het is begonnen met quickpar, vraagt veel geheugen maar dat was voorheen dus geen probleem nu wordt de pc afgesloten.
inmiddrels gebeurt dat ook bij schrink en zefs al je aan het downloaden bent.
zelfs bij memtest wordt na ongeveer een uur draaien de pc afgesloten.
Er zit nog garantie op de pc dus kunnen we de kast niet open maken voor het schoonmaken van de koelers.
Er wordt bij de helpdesk ook gezegd dat het een softwareprobleem is maar dat lijkt ons sterk omdat er niets veranderd is aan de software.
Hoe kan je er nu achter komen of het intern geheugen nog goed is en of de koelers nog werken?
We hebben ook everest op de pc staan maar weten niet waar je kan zien hoe het met de temperatuur zit.
Het is een pentium 4 , 3.0 GHz
1024 mb intern geheugen.
Wie kan ons helpen?
Alvast bedankt.
 
Hoi,

GeheugenJe kan het gegeugen even testen met Memtest:
http://www.memtest86.com/

Everest Als jij naar Comuter gaat en dan naar sensors kan je de temps zien.

Koelers Je zou de pc wel open kunnen doen. Het is niet heel moeilijk, en dan kans dat er wat kapot gaat is erg klein. Als je de kast openmaakt moet je eerst kijken of er veel stof in de koolers zit. Blaas dit er even uit. Niet met de stofzuiger!
 
Hallo,

Bedankt voor je snelle reactie, memtest sluit ook de pc af dus dat lukt helaas niet.

De kast zit dicht gemaakt en als je dat open knipt ben ik bang dat de garantie vervalt, we hebben nog drie maanden en als blijkt dat er iets kapot is, is dat mooi meegenomen.

De temps zijn: moederbord 25 graden
cpu 70 graden
aux 25 graden
wdc 48 graden
Enig idee of dat een beetje goed is?
 
Hoi,

Je CPU is veel te hoog. Dat is je processor. Het is duidelijk dat je kooler van je processor aardig verstopt zit met stof.

Vandaar dat de pc ook telkens uitvalt.

Het is echt van belang dat je deze kooler schoonmaakt. Als je dit niet doet, kan het zijn dat je processor dadelijk nog afbrand. En dat wil je niet hebben.

Wat aux en wdc betekent weet ik niet. Dus weet ook niet of de temps hiervoor die waarde ongeveer moeten hebben. Wellicht dat iemand anders dit weet;)
 
Bedankt voor de info!
Daar was ik al bang voor.
Leek ons ook wel hoog.
 
Heb je een intel processor dan zal die niet gauw affikken.
Die hebben een bescherming tegen te hoge temp. dan schakelt ie vanzelf uit.

AMD processoren doen dat niet. Die kun je wel over de rooie helpen :-(
 
Het is een intel processor vandaar natuurlijk dat de pc steeds afgesloten wordt.:D
 
Hoi,

Ja ik zou hem echt openmaken voordat het gebeurd is. En ja over die garantie ik zou dan even bellen en het probleem vertellen. En dan vragen of je de kast openmag maken. En dat de garantie nog doorgaat? (zal wel niet maar goed)

Wel slim van ze. Kan je natuurlijk dadelijk een nieuwe processor bij ze kopen. En dat kost weer flink wat geld:(
 
Tis grote onzin dat je een kast niet open zou mogen maken!!!!
Hoe kun je dan immers een uitbreidingskaart erin zetten...tja je kunt dan natuurlijk die kaart door hen erin laten zetten maar dan kost dat weer centjes..


Kijk trouwens eens of je cpukoeler wel draaid....had van de week toevallig eentje bij de buurman die het begeven had, draaide niet meer. Gaf daardoor de vreemdste foutmeldingen of ging gewoon uit.

Hij draaide de ene keer wel en de andere keer niet...bij het opstarten in de bios gaf hij zelfs gewoon 33 graden aan!

(maar bovenstaande ff terzijde)

Tis zeker je cpu koeler, stof of hij draaid niet, of aan/uit.
Is het stof dan zal je dealer mogelijk onder de garantie uit kunnen komen, argumenten als stoffige omgeving, roken of iets dergelijks.

Probeer het eerst bij je dealer als je geen gezeur of problemen achteraf wil en een hoop onnozele heisa.

Ben je zelf handig of ken je iemand in je omgeving die handig is...kun je het echt makkelijk zelf!!!
 
Heb een Medion PC.

Koeler zat niet meer vast op de cpu. Hetzelfde probleem. PC viel telkens uit.

Gewoon in de garantie een andere op laten zetten. Ze kwamen zelfs bij mij aan huis die klus klaren.

Dus als je nog garantie hebt. Gewoon ff bellen lijkt me.
Probleem uitleggen en vragen of ze de koeler willen vervangen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan