is het het nog waard om mijn moederbord en koeler te vervangen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

coolbvwes

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2010
hallo. hierbij ben ik een bezitter van een i5 2500k. mijn p67 moederbord was 2 jaar geleden kapot gegaan dus ik heb hem vervangen door een goedkoop moederbord een h61m moederbord waarbij ik de processor niet kan overklokken.

hierbij is mijn vraag: is het het nog waard om een nieuw moederbord te kopen van 60 euro en een koeler van 30 euro om hem te kunnen overklokken.

want spellen zoals far cry 4 (predicted) hebben een Core i5-4670K nodig voor ultra, of watch dogs een core i7-4770k voor ultra.
want zelfs fifa 15 heeft al een 2550k nodig. of kan een i5 2500k op stock speed fifa 15 makkelijk op ultra omdat de i5 2550k niet veel beter is als de i5 2500k of is hij dat wel veel beter?

zou mijn processor op stock speed deze games ooknog op ultra kunenn spelen en is dit allemaal marketing of gaat dit hem niet meer worden?

dus is het het nog waard om dit allemaal te kopen of is het een beter idee om alleen de koeler te kopen en over anderhalf jaar een nieuwe rig?

Laatst bewerkt:
Dan een tegenvraag: is jouw cpu dan de bottleneck? Welke videokaart gebruik je en hoeveel RAM heb je?

het moederbord dat kapot is gegaan heb je geen garantie op kunnen claimen?
de i5 2500K kan op 4Ghz draaien het is het dus zeer zeker waard om een mooi Z68 moederbord bij aan te schaffen
en zou nog heel wat jaartjes mee moeten gaan

verder heeft fifa 15 al genoeg aan een Core 2 Quad Q6600 een i5 2500K zal dit spel dus zonder al te veel moeite draaien ook op ultra!
http://www.game-debate.com/games/index.php?g_id=9278&game=FIFA 15

Laatst bewerkt:
het moederbord dat kapot is gegaan heb je geen garantie op kunnen claimen?
de i5 2500K kan op 4Ghz draaien het is het dus zeer zeker waard om een mooi Z68 moederbord bij aan te schaffen
en zou nog heel wat jaartjes mee moeten gaan

verder heeft fifa 15 al genoeg aan een Core 2 Quad Q6600 een i5 2500K zal dit spel dus zonder al te veel moeite draaien ook op ultra!
http://www.game-debate.com/games/index.php?g_id=9278&game=FIFA 15

dus voor 70 euro nog een moederbordje kopen en voor 30 euro de Gelid Tranquillo Rev.2 kopen en hij zou op 4.5 ghz kunnen lopen? en gelijk staan aan de haswell generatie? zodat ik nog 2 jaar misschien games op ultra zou kunnen spelen?

de meeste i5 2500K kunnen op 4,5Ghz draaien ja als je geluk hebt haalt hij zelfs de 5,4Ghz maar dan zul je een goede water koel kit moeten aanschaffen.
ik heb er zelf ook nog een en draai vrijwel ieder spel op ultra met een GTX680 dus het is het geld zeer zeker waard imho

ik denk eerlijk gezegd dat je nog ruim 3 jaar kunt genieten van een i5 2500K

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan