Is het mogelijk met een HP Photosmart plus met wifi ook te printen via het netwerk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Paauwer

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2008
Berichten
36
Hallo,

ik heb onlangs een HP Photosmart plus printer gekocht. En deze printer heeft wifi. Via het wifi zit hij ook op internet via mijn router en kan ik dingen van internet uitprinten etc. Het is ook mogelijk om een e-mail te sturen naar de printer via eprint en deze mail wordt dan uitgeprint. Maar de printer staat sinds vandaag een eind van mijn pc omdat er in de kast geen plaats is. Ik dacht dat ding heeft toch wifi dus ik kan vast wel mijn printje daarheen sturen via het netwerk. Dit gebeurt dus niet automatisch. En dus vraag ik me af hoe ik het wel voor elkaar kan krijgen. Als ik de printer zover van de pc heb staan is dan de enige mogelijkheid om toch draadloos te printen dat e-mailen of zou ik deze printer ook in mijn netwerk kunnen zetten en dan zo printen? En zo ja. Hoe stel ik dat dan in. Ben op zich best handig op de pc, maar ik weet hier even niet hoe ik het het beste kan aanpakken.

Hoop dat jullie wat weten voor mij.

mvg, Francis
 
Als ik het goed lees en begrijp, is je printer draadloos via wifi verbonden met je netwerk. Maar je print via een kabel naar de printer. En dat is dus niet nodig.
Installeer een nieuwe printer en kies daarbij de netwerkprinter.
Verder blijven alle mogelijkheden gelijk.
Het is zelfs mogelijk om je router zo te configureren dat je ook als elders bent, afdrukken te maken op je printer. Stel je bent in Spanje en je wil thuis iets uitprinten, dan kan dat dus.
 
wifi

Nou gedeeltelijk klopt dat wel. Alleen de printer staat nu te ver weg om er een kabel aan te kunnen doen. Ik kan op het moment dus niet printen. Alleen als ik de print zou mailen naar het mail adres van de printer zou ik kunnen printen. Hij is alleen via wifi verbonden met mijn router. Maar ik weet niet hoe ik deze netwerkprinter moet toevoegen in XP. Ik neem aan dat hij dan ook een bepaalde naam moet hebben. Of moet ik dit vanuit de printer regelen?
 
De printer is dus al draadloos aan het netwerk gekoppeld.
De printer heb je tijdens de installatie een netwerknaam gegeven.
Als je een nieuwe printer installeert in XP, zoek dan naar een netwerkprinter met eerder genoemde netwerknaam.
 
De printer heeft zich zelf aan het netwerk gehangen. Dat kon ik via het display op de scherm instellen. Bij het draadloos menu. Hoe vroeg toen om mijn wpa code. Deze heb ik ingevoerd en toen was het goed. Vanaf toen kon ik ook apps downloaden en was het mogelijk naar de printer te mailen. Ik ben al bezig geweest met het zoeken naar de printer als netwerkprinter, maar ik weet de naam niet en hij kreeg daardoor ook niets gevonden. ik weet de naam niet, omdat de printer het koppelen aan mijn router zelf helemaal geregeld heeft. Dat is denk ik het grootste probleem. En ik verwacht eigenlijk dat ik iets heel simpels mis.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan