• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

is het mogelijk om bijlage uit de mail als bijlage in excel te plaatsen

• Onderwerp starter Onderwerp starter HBot
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

HBot

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2006
Geachte,

ik zie veel onderwerpen over Excel bestanden in allerlei vormen op te slaan of te versturen als PDF ed. maar kan niet iets vinden om een bijlage uit de mail (Word,PDF, Excel) als geheel rechtstreeks in mijn Excel document te plaatsen, zodat deze vanuit het Excel bestand geopend kan worden.
is dit überhaupt mogelijk?

gr

En wat bedoel je daar mee? Ik vermoed dat je de bijlagen wilt opslaan, en dan een hyperlink o.i.d. in een Excel bestand wilt hebben zodat je de opgeslagen bestanden weer kunt openen. Maar meer kan ik er nog niet van maken.

OctaFish,

Dat is ook een oplossing,
Maar een beetje bewerkelijk, omdat niet iedereen snapt hoe een hyperlink te maken. kan ik ze leren, :)
Het liefst wil ik de bijlage uit de mail, kopiëren en plakken in het Excel bestand, zodat vanuit het Excel bestand de bijlage geopend wordt.

Kon niets vinden in het Forum of internet vandaar de vraag bij de mensen die er verstand van hebben.

waarom zou je een Pdf niet in een PDF-reader openen en een Wordbestand in Word?

Theoretisch kan het. Alhoewel ik me ook heel erg afvraag waarom je dit wilt. Dubbelklikken op een bijlage opent deze toch al.

Nadeel van een dergelijk systeem is dat je Excelbestand al heel snel enige GB groot wordt en feitelijk onwerkbaar. Dan is een omweg via een database een betere route.

Blijkbaar ben ik niet duidelijk, mijn beperking :)

Dit gaat over (ver)werken met een klachten formulier.
Als er een mail komt wordt informatie uit de mail overgenomen (gekopieerd) in het Excel bestand (klachten)
Soms zit er een bijlage in de mail (kan Word, PDF, Excel zijn)
Om te voorkomen dat al deze bijlages apart opgeslagen worden en deze dan te linken (via hyperlinks) aan het Excel bestand (klachten)
dacht ik .. zou het niet makkelijk zijn om deze rechtstreeks in het bestand te zetten, zodat ze vandaar uit te openen zijn (als PDF, Word ed). "zomaar een gedachte (soms komen daar mooie dingen uit voort ;) "
Ik weet niet of het kan, maar het forum heeft mij wel vaker verrast met iets wat onmogelijk leek. waarvoor dank.
niet geschoten is altijd mis.

met vriendelijk groet

Je gedachte klopt niet helemaal; het is niet de gebruiker die een hyperlink moet maken, maar je procedure. Zoals rogers al aangaf, zal het technisch wel mogelijk zijn om de inhoud van andersoortige pakketen in een Excel document te zetten, maar ik garandeer je dat je daar niet vrolijk van wordt. Dan is opslaan op een logische locatie toch een stuk makkelijker. En prima te automatiseren. En de gebruiker hoeft alleen maar op de link te klikken, die er automatisch in is gezet, om het document te openen.

Toch bedankt,

eens, zoals jullie aangeven niet de moeite waard om er energie in te steken, het was het proberen waard.
ga het aanpassen, zodat de bijlage opgeslagen worden en via de link toegankelijk wordt.

op na het volgende stukje.
Gr

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan