Is het mogelijk om htmlspecialchars toe te passen op ckeditor?

Status
Niet open voor verdere reacties.

joeyjanssen1987

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2008
Via Ckeditor (http://ckeditor.com/) kan ik bestaande tekst wijzigen. Nu wil ik htmlspecialchars er op toepassen, om zo HTML-injection te voorkomen. Is dit mogelijk?

Mocht dit niet kunnen, kan iemand dan de PHP code geven van hoe ik een eenvoudig php scriptje maak waarmee ik bestaande tekst kan wijzigen en daar htmlspecialchars op kan toepassen?

Ik heb alleen maar een voorbeeld van bovenstaande nodig. Dus het mag best een hele simpele nieuwe pagina zijn waarop ik tekst kan wijzigen en waarop htmlspecialchars is toegepast.

Ik zat een beetje te moeilijk te denken. Ik kan in principe gewoon tekst toevoegen met een HTML form:

<form method="post" action="">
<textarea name="comments" cols="25" rows="5">
Enter your comments here...
</textarea><br>
<input type="submit" value="Submit" />
</form>

Maar hoe krijg ik het nu voor elkaar dat als ik tekst in de tekstbox zet en ik druk op submit, dat het dan op de desbetreffende pagina komt en blijft te staan en als ik erna nogmaals tekst toevoeg en het submit, dat deze tekst er dan aan wordt toegevoegd(Dus NIET overschreven)?

Ook moet de tekst ingevoerd worden via PHP, want anders werkt htmlspecialchars niet. Kan iemand me helpen aub? Het is misschien een beetje onduidelijk uitgelegd, maar ik kom er echt niet uit.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan